• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verwijzing naar cel-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
hey iedereenn,

ik heb een vraag

ik heb een lijst met addresse van cellen (bv; $A$1).. hiernaast heb ik een cijfer (0 of 1)

ik zou nu graag elke maal dat er ind e kolom met de addresse van de cellen er in die betreffende cel 0 of 1 komt te staan (afhankelijk van wat er naast die cel staat).. bijgevoegd een voorbeeld.. iemand die mij kan verderhelpen?


heb al geprobeerd met Vlookup , maar dit werkt niet aangezien je geen tekens kunt opzoeken,m aar enkel cijfers..

het enige dat mss kan helpeni s om een tekenreeks van de celaddressen om te zetten naar cijfers? zou dit werken, en zoja, hoe moet dit?


edit: ik zoek de oplossing zonder VB
 

Bijlagen

  • Book1.xls
    14,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Lijkt dit er een beetje op.
 

Bijlagen

  • 14-03-09 Book1(HSV).xls
    15,5 KB · Weergaven: 29
Graag gedaan natuurlijk,

maar ik zie dat je de opgelost markering er weer afgehaald hebt.
Of schort er toch nog iets aan?
:eek:

Ja, ik wil in feite een soort spel maken..
(zie bijlage)

in kolom B moet om de beurt een speler een getal zetten (overeenstemmende met de kolom..) , daarna moet excel in de bijhorende kolom een 1 of een 0 zetten (afhankelijk van de speler) . UIteraard,indien in een kolom al een 1 of 0 staat,en die kolom wordt gekozen, dan moet de 1 of 0 op een rij erboven komen.. ik hoop dat jullie het snappen? iemand iher een oplossing voor?
 

Bijlagen

  • Book2.xls
    13,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Is van boven naar beneden ook goed, i.p.v. onder naar boven?
 

Bijlagen

  • 14-03-09 Book2(HSV).xls
    20 KB · Weergaven: 21
Is van boven naar beneden ook goed, i.p.v. onder naar boven?

liefst van boven naar onder (dus de eerste 0'en of 1'en moeten beneden zijn,en dan naar boven..),het omgekeerde van u sheet maw :)

alvast supervriendelijk bedankt!!
 
liefst van boven naar onder (dus de eerste 0'en of 1'en moeten beneden zijn,en dan naar boven..),het omgekeerde van u sheet maw :)

alvast supervriendelijk bedankt!!


ik neem aan dat ik de cellen gewoon kan spiegelen.. dan is het opgelost e:)
 
liefst van boven naar onder (dus de eerste 0'en of 1'en moeten beneden zijn,en dan naar boven..),het omgekeerde van u sheet maw :)

alvast supervriendelijk bedankt!!

Hoe lang moet het lijstje worden dan?
M.a.w. ik moet ergens een begin maken.
 
Hoe lang moet het lijstje worden dan?
M.a.w. ik moet ergens een begin maken.


er zijn 42 mogelijkheden. dus 42 keer kan er maximaal gespeeld worden.

ik zet het alvast op opgelost :))
 
Laatst bewerkt:
er zijn 42 mogelijkheden. dus 42 keer kan er maximaal gespeeld worden.

ik zet het alvast op opgelost :))

Ik heb dit er nog van kunnen maken (van onder naar boven), op één voorwaarde, dat je onderaan begint met invullen.

Uitleg staat in het bestandje.
 

Bijlagen

  • 4 op een rij.xls
    26,5 KB · Weergaven: 15

Bijlagen

  • 4 op een rij.xls
    26,5 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan