• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar cel in voorafgaand werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickkie

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik wil in een werkmap waarin voor iedere week een werkblad is gemaakt een verwijzing naar een voorafgaand werkblad maken.

Om mijn vraag te verduidelijken het volgende:

1.JPG

In bovenstaande vereenvoudigde voorbeeld wil ik in cel E2 een verwijzing naar cel E2 in het werkblad dat hieraan voorafgaat.
De werkbladen hebben de naam gekregen van een weeknummer.

2.JPG

Het doel is om wekelijkse inkomsten (dagloon 1 + dagloon 2 enz.) op te tellen bij de inkomsten van een week eerder (kolom jaarloon).
Op deze manier is gedurende het jaar direct inzichtelijk hoeveel iemand tot dat moment in totaal heeft verdiend.

Is het mogelijk om een formule te maken die als volgt luidt (in eigen bewoording): = B2+C2+"voorafgaand werkblad" E2 ?

Ik zoek het in een formule omdat het veel werk is om voor 52 weken steeds handmatig verwijzingen naar voorafgaande werkbladen te maken.
 
Code:
= B2+C2+[COLOR="#FF0000"]'1'![/COLOR]E2

moet het doen in uw tweede tabblad, waarbij de rode tekst verwijst naar tabblad 1
 
Waarom zet je niet alles in 1 blad?

Niet kunnen testen in het plaatje maar de formule zal zoiets worden.
Code:
=INDIRECT(MIDDEN(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;2)-1&"!E2")+B2+C2
 
Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb uiteindelijk alles in één werkblad gezet, wat bleek te werken voor mij.
I.p.v. de weken in aparte werkbladen te zetten staan ze nu naast elkaar en kan de gebruiker er doorheen scrollen.

Ik ben geholpen. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan