virtual pc in mijn netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

d216136

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
50
Ik heb een windows 7 (fysieke) computer. Daarop draai ik vpc 2007 met operatings system xp. Deze VPC is via NAT verbonden aan "de buitenwereld"

Ik wil graag dat de vpc en mijn andere computers in het netwerk over dat netwerk kunnen communiceren en dat lukt niet. Ik zie inmiddels op mijn W7 computer wel de computernaam van de VPC te voorschijn komen maar ik kan hem niet benaderen. Volgens windows is de configuratie goed maar reageert de computer (die vpc dus) niet

Zowel de w7 als de vpc xp hebben dezelfde werkgroup (MijnWerkgroep).

Het ip adres van de w7 computer is 192.168.7.16
Naar aanleiding van dit topic heb ik
Het volgende geprobeerd op de vpc netwerkkaart:
Ik heb de VPC ip nummer 192.168.7.66 gegeven, default gateway is mijn router 192.168.7.1 Eerste dns ook 192.168.7.1

Wat klopt er nu niet? pm in de vpc zie ik niet de andere netwerk computers op de host zie ik wel de vpc computer maar kan ik hem niet benaderen en ik kan binnen de vpc internet niet bereiken... Internet bereiken lukte wel als ik de vpc de ipadressen zelf laat bepalen.

Hij kiest dan 192.168.131.66 en voor default gateway 192.168.131.254 terwijl de dns op 192.168.7.1 staat (slechts het laatste adres bevind zich binnen mijn normale netwerk ip range)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties / hulp.
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst Windows 2003 naar Virtuele besturingssystemen.

Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic, daarom je vraag een eigen plek gegeven.
 
Dank voor de verplaatsing..:thumb: Ik heb het verband met het andere topic met een link in de vraag gelegd.


Verplaatst Windows 2003 naar Virtuele besturingssystemen.

Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic, daarom je vraag een eigen plek gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan