Vista Premium onder Linux met Virtual

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1993

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Berichten
15
Hoi, Ik heb Vista Premium als 1e opstart programma ( werd voor geinstalleerd met nieuwe laptop) ) en een recovery dvd gemaakt van het systeem. Nu heb ik met een collega gesproken en die zij dat ik Linux moest draaien omdat dit stabieler is etc is. Ik heb Ubuntu 9.04 op een aparte partitie geinstalleerd, en start nu op in Linux. Nu wil het dat ik niet meer bij mijn bestanden (video en muziek en werk en studie(encrypted) ) kan komen die op mijn C-schijf ( vista ) staan zonder op te starten met Vista. Mijn collega zei mij dat ik Vista Premium als guest kan installeren onder Linux en dat ik dan wel bij deze bestanden kan komen. Is dit mogelijk en hoe doe ik dat? Ik heb geprobeerd Vista Premium te installeren in Virtual Box, (oid) maar dan kijg ik de melding van Acer E-recovery dat hij mijn C-schijf opnieuw gaat installeren en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan iemand mij hierbij helpen, want met google kom ik ook niet verder. Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Vista Premium onder Linux met Virtual Box

Helemaal geen enkele reactie op mijn vraag???
 
Je kan je windows partitie gewoon mounten onder Linux, en dan gewoon je bestanden benaderen die je daar opgeslagen hebt. Echter, dit gebeurt niet automatisch, en je zult je er dan eventjes erin moeten verdiepen (google) en dan werkt het! :thumb:

Scheelt je weer een Vista installatie ;)
 
To Phr3ak: Vista Premium onder Linux met Virtual

Hoi Bedankt voor je bijdrage, echter Vista is al geinstalleerd op de laptop, vandaar het probleem. Op dit moment heb ik een dual boot (Vista en Ubuntu ) en wil ik Vista virtueel laten draaien binnen Ubuntu ( zonder de huidige Vista installatie te moeten verwijderen )
Is dit mogelijk en hoe doe ik dit.
Uit jouw antwoord maak ik op dat jij ervan uit gaat dat Vista nog niet is geinstalleerd op mijn laptop (please correct me if i am wrong ) en dan snap ik de mogelijkheid wel. Helaas is dit niet het geval.
Ik hoop dat je mij hierbij kunt helpen.

groet,

Jeroen
 
Hoi Bedankt voor je bijdrage, echter Vista is al geinstalleerd op de laptop, vandaar het probleem. Op dit moment heb ik een dual boot (Vista en Ubuntu ) en wil ik Vista virtueel laten draaien binnen Ubuntu ( zonder de huidige Vista installatie te moeten verwijderen )
Is dit mogelijk en hoe doe ik dit.
Uit jouw antwoord maak ik op dat jij ervan uit gaat dat Vista nog niet is geinstalleerd op mijn laptop (please correct me if i am wrong ) en dan snap ik de mogelijkheid wel. Helaas is dit niet het geval.
Ik hoop dat je mij hierbij kunt helpen.

groet,

Jeroen

Oke .. Maar als je Vista nú virtueel onder Linux wilt gaan gebruiken, dan zul je dat toch echt moeten gaan her-installeren in een virtual machine, anders is je kans van slagen gereduceerd tot 0.

Wat je wel kunt doen, om bij je al reeds opgeslagen bestanden te komen, is die windows partitie mounten onder je linux distributie, dan kun je gewoon de bestanden gebruiken zoals je gewend was ;)
 
Wanneer je Windows partitie niet zichtbaar is onder Linux zal deze in een VM met Vista ook niet zichtbaar zijn :(

Het verwonderd me wel dat Ubuntu geen mount point heeft gemaakt voor je C/:confused:
Heb je nergens een folder "Windows" staan in je Linux boomstruktuur ? Linux gebruikt geen C:'s en D:'s, deze integreert alles in een boomstruktuur (wat veel logischer is)

Open eens een terminal onder Linux en voer het commando "df" eens uit, wat zie je ?
bvb :
/dev/hda2 xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx 30% /
/dev/hda1 xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx 50% /windows/c
of zo iets
 
To Hal 61: Vista Premium onder Linux met Virtual

Hoi Hal, bedankt voor je reactie,

Ik kan vista wel benaderen vanuit linux, maar ik kan niet bij mijn bestanden komen die een encryptie hebben ( jaarverslagen, belastingaangiftes etc ), alleen bij de normale folders en ik hoopte dat dit wel mogelijk
is als ik vista virtueel heb geinstalleerd.
Ik hoop dat je een antwoord hebt

Groet,

Jeroen1993
 
Hoi Hal, bedankt voor je reactie,

Ik kan vista wel benaderen vanuit linux, maar ik kan niet bij mijn bestanden komen die een encryptie hebben ( jaarverslagen, belastingaangiftes etc ), alleen bij de normale folders en ik hoopte dat dit wel mogelijk
is als ik vista virtueel heb geinstalleerd.
Ik hoop dat je een antwoord hebt

Groet,

Jeroen1993

Als je Windows Vista in een virtuele machine installeert onder Linux, dan is het nog niet mogelijk om bij je versleutelde bestanden te komen. De enige manier, om daar bij te komen is via de Vista installatie, waarmee je die directory of bestanden versleuteld hebt! ;)

Suc6! :thumb:
 
Yep ik vrees dat Phr3ak gelijk heeft, maar proberen kost niks...:) Je kan met VMX manager (Virtual Machine Manager) een VM aanmaken die je met VmWare player kan draaien. Hierin kan je dan je Vista installeren en proberen....

Zijn dit MS office bestanden ???
 
Je kan de gemaakt bestanden ook backuppen in windows vista, op b.v. een usb stick of een externe harddisk (gooi maar een balletje op). En dan vista overboord gooien .. Maar dat is mijn bescheiden mening :rolleyes:
 
Ik zal het eens proberen met VMX manager. Deze zit standaard in Ubuntu, hoop ik of moet ik deze nog dl? En mocht dit niet lukken, dan blijft alleen de mogelijkheid met de externe usb over denk ik
In ieder geval bedankt voor de support

Jeroen1993
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan