• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Berichten
108
In bijlage een excel file als voorbeeld.
In sheet August, kolom J, wil ik met behulp van een vlookup functie, kijken of er namen zijn die reeds voorkwamen in de sheet July, indien ja, moet er in dat veld Please follow up! lomen te staan, indien niet , to follow up! komen te staan. Heb reeds geprobeerd maar krijg steeds foutmeldingen #REF en #N/A en geraak er niet uit.

Thx
Glenn
 
Laatst bewerkt:
wel het juiste bestandje geplaatst? Sheetnamen komen niet echt overeen.

In Kolom D van eerste sheet staat tekst want er staat een ' voor de getallen. In de andere sheet niet. Dan vindt de formule het niet.

Ook de bereiken zijn in elke regel in Kolom J anders.
 
Laatst bewerkt:
Hoi SjonR,

Blijkbaar niet, maar de site blokkeert mijn bestandje, waarom weet ik niet...:confused:
 
Het bestand zou ik maar weghalen. Lijken mij 10000 geldige mailadressen.

De formule
Code:
=VERT.ZOEKEN(--D6;Sheet1!$A$2:$B$282;2;0)
 
Bedankt voor de tip VenA ;-)
Bestand is ondertussen verwijdert. Was ook niet de bedoeling maar helpmij wilde het juiste bestand niet uploaden...
In ieder geval, werkt jouw antwoord wel, alleen zou ik er een "IF" functie willen aan toe voegen, waarin de cel weergeeft: "Please follow up!" en in geval van #N/A dat er dan komt te staan "to follow up!" ??

Thx!
Glenn
 
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(--D6;Sheet1!$A$2:$B$282;2;0));"to follow up!";"Please follow up!")
Code:
=if(ISerror(Vlookup(--D6;Sheet1!$A$2:$B$282;2;0));"to follow up!";"Please follow up!")
 
Als het te doorzoeken bereik groter is dan in voorbeeld geschetst dan werk dit waarschijnlijk sneller. Dus niet tot B282 maar bv B10000
Code:
=CHOOSE(ISNUMBER(MATCH(--D6;Sheet1!$B$2:$B$10000;0))+1;"Please follow up!";"to follow up!")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan