VMware Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Zou VMware Player 6.0 in het Nederlands bestaan? Heb overal gezocht en niet gevonden.
 
Bestaat vlgs. mij ook niet. Ik zou ook niet weten waarom VMWare zich met een vertaling zou moeten inlaten waar het gratis software betreft én het (eigenlijk) gaat om de VM die je draait in de player, niet de player zelf.

Tijs.
 
Bedankt voor de mededeling maar: er bestaan nog gratis programma's die in het Nederlands kunnen worden omgezet. Maar misschien bestaat er ergens een Nederlandse handleiding, eventueel beknopt, voor dit Engelstalig programma. En...
wat bedoel je eigenlijk met . . . én het (eigenlijk) gaat om de VM die je draait in de player, niet de player zelf.
 
Je weet toch wel waar de VMWare Player voor is, he? Oftewel het kunnen openen van een Virtuele Machine (=VM) bestand (een .vmdk bestand, dus, al dan niet begeleid door een .vmx en .vmxf configuratiebestand) die je kant-en-klaar gedownload of gemaakt hebt (bijv. in VMWare Workstation, wat een betaald programma is).
Oftewel: Het hoort je te gaan om die VM die je draait in VMWare Player, de VMWare Player zelf kan niet zo heel veel.

Tijs.
 
Vanaf versie 2 of 3 kan je ook met de player virtuele machines maken
 
Linksom of rechtsom: Ik ken geen vertaalde versies en vlgs. mij zijn die er ook gewoon niet.

Tijs.
 
Ik installeerde enkele dagen geleden Virtualbox om Linux Mint te proberen maar dat gaat zo tergend traag!!! Ik las ergens dat het in VMware Player veel sneller gaat, en vermits mijn kennis van de Engelse taal zeer miniem is, de reden van mijn vraag. Ik veronderstel dat ook in VMware bepaalde instellingen moeten worden aangepast.
 
Hoe kan het dat ik noch ik VirtualBox, noch in VMplayer een internetverbinding heb alhoewel de internetverbinding met mijn PC perfect is? Hoe kan ik die verbinding instellen of herstellen?
 
Bekijk in VirtualBox en VMWare Player de netwerk-instellingen van de VM:
Er is 1 netwerkinstelling waarbij er zeker geen Internet mogelijk is, dat is namelijk koppeling met het host-only netwerk.
Staat er NAT of Bridged networking, dan zou het kunnen werken (maar zie de volgende paragraaf).

Dit verhaal geldt als in de VM zélf geen vast ip-adres is ingesteld, maar dat de VM via Automatisch ip-adres verkrijgen zijn ip-adres krijgt! Als in de VM wel een vast ip-adres is aangegeven, dan kán (zelfs bij NAT of Bridged Networking) het niet werken (áls het ip-adres niet past op het NAT of Bridged Networking netwerk, de standaard-gateway verkeerd is ingesteld, de verkeerde DNS server is opgegeven etc.)

Graag de volgende keer eerst informatie verschaffen over hoe het nu allemaal is ingericht i.p.v. een vraag zonder verdere informatie op Helpmij neerzetten. Zoals je merkt moeten we nu speculeren waar de oorzaak zou kunnen liggen ipv. dat we gerichte tips kunnen geven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dnties ik zal de volgende keer zeker nauwkeuriger zijn en . . . je had gelijk: internet stond ingesteld op host-only. Ik had, met mijn gebrekkige kennis van het Engels, gedacht te gelezen dat dit de veiligste manier was voor het internet. Heb dan ook de instelling veranderd naar NAT en het probleem is inderdaad opgelost. Nu nog verder experimenteren . . . . Alvast bedankt voor de geleverde hulp.
 
Fijn dat het probleem nu opgelost is.

Geef nog even deze vraag de status opgelost, zodat iedereen weet dat je vraag beantwoord is.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan