voeding overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Berichten
158
Hallo,

de pc van een gezinslid doet sinds donderdag helemaal niets meer. Geen lichtje, geen draaiende fan, helemaal niets, stilte!
Laatste stuip was tijdens opstarten ( XP) een blauw scherm met allerlei informatie en fout codes
Geheel is zo 3 jaar oud


- MSI P4M900M2 - F Socket 775 Moederbord
- Intel Pentium D925 3.0GHz 2x2048KB Dual-Core processor
- Stille Intel Foxconn CPU Koeler
- Nvidia GeForce 7200GS 512MB DDR3 TurboCache PCI-E Videokaart VGA, DVI & TV-out
- Snelle WD 160GB 7200RPM 8MB Sata-II Hardeschijf
- 1024MB DDR2 PC5300 667MZ Dual Channel Geheugen
- Sony/NEC AD7173 DVD RW 18x +/- Dual-Layer DVD Brander met Labelflash
- voeding 450WATT X gear Voeding

kortom: zo op het oog het lijkt alsof de voeding het gehad heeft ( volgens lijst van marsmannetje is x gear gewon heel slecht)

maar.......: kan het ook het moederbord zijn?

Ik ben benieuwd..

groet
 
En hoe denk je dat je dat kunt testen? Juist! Je leent van iemand een A-merk voeding (met voldoende vermogen en met overspanning- en kortsluitingsbeveiliging erin), je bouwt 'm in in jouw pc en je kijkt of je dan wél wat te zien/horen krijgt bij opstarten.

Je stelt je vraag alsof je een soort uitdaging voor ons hebt, maar helaas... Je zult het allemaal zelf moeten gaan testen (of een pc-reparateur).

Tijs.
 
Hoi,

Meestal is dat zo gezien je klachten maar om alles uit te sluiten zou ik als je nog ergens een voeding hebt deze proberen

edit dnties is me voor
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Meestal is dat zo gezien je klachten maar om alles uit te sluiten zou ik als je nog ergens een voeding hebt deze proberen

edit dnties is me voor

Dat is snel , dank!

Een voeding te leen.... heb nog wel een oudje die ik dan kan uitbouwen.
is het van belang de harde schijf aan te sluiten? op die voeding zit nl geen sata

groet,
Peter
 
Voor de eerste test hoef je alleen maar geheugen en de videokaart in de pc te laten (en toetsenbord + muis).

Harde schijven hoeft dus zeker niet voor de eerste test.

Tijs.
 
Hoi,

Doe eerst wat dnties oppert en dan deze test en dan hoef je niet de hd aan te sluiten want als het de voeding is dan zal hij wel wat moeten doen
 
Voor de eerste test hoef je alleen maar geheugen en de videokaart in de pc te laten (en toetsenbord + muis).

Harde schijven hoeft dus zeker niet voor de eerste test.

Tijs.

ik ga d´r mee aan de slag. houd jullie op de hoogte!
groet,
 
we wachten af.:thumb:

voeding komt uit een PIII aopen ax 133. De voeding bleek andere aansluitingen te hebben. Past dus van geen kant.

wordt de reaparateur vrees ik.......in ieder geval bedankt! :thumb:

groet
 
Je kunt natuurlijk ook kijken of een vriend of kennis of familielid je tijdelijk een goede, recente voeding kan lenen.

Maar naar de reparateur brengen is natuurlijk ook goed! :)

Tijs.
 
diagnose gelukt!

Hallo toch een voeding weten te lenen....inderdaad, alles werkte weer.

groet,:thumb:
 
Bedankt voor je terugmelding! :)

Tijs.
 
Hallo toch een voeding weten te lenen....inderdaad, alles werkte weer.

groet,:thumb:

kan je net zo goed een supernieuwe voeding aanschaffen dan zo'n oud geval.

ook ik ben volgend jaar aan de beurt om m'n computer weer in z'n jasje te steken met een 750w voeding van Goed merk. rotzooi moet ik niet.

maar zo ie zo heeft die computer niet genoeg voltage gehad om de computer geheel goed te laten werken. misschien dat de voeding gewoon een opdonder heeft gehad een aantal keer en nu eindelijk een keer z'n loodje gelegt heeft ;)

najah zukke dingen gebeuren gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan