Voedingsfan dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
HI!

Zojuist begon mijn PC allerlei kuren te vertonen. Omdat het mijn scherm was die telkens uitviel (beiden om en om of tegelijk) heb ik de videokaar schoongemaakt, nieuwe koelpasta. Dit bleek niet te helpen. Omdat ik toch een brandlucht ruik/rook ging ik eens goed kijken, blijft mijn voedingsfan stil te staan!! Ook met er tegenaan blazen gaat alles zeer stroef. Hij maakte al een tijdje veel herrie (alsof de lagers versleten zijn).

Is dit iets om te fixen of moet er een hele nieuwe voeding in?
 
Laatst bewerkt:
Brandlucht, stilstaande fan. Ruikt naar nieuwe voeding als je het mij vraagt.
 
Als je een brandlucht hebt geroken dan is het verstandig om er een nieuwe voeding in te doen.
Als je het voor elkaar krijgt om de fan weer te laten draaien (goed schoonmaken?) dan is er toch misschien iets onherstelbaar beschadigd in je voeding.
En misschien is er door de rotte voeding wel iets kapot in je kast.
Het makkelijkst is het om een andere voeding er in te zetten (via een kameraad of zo) en checken of de problemen er nog steeds zijn.
Zo niet: nieuwe voeding kopen.
Zo wel: .... auw.... meerdere nieuwe onderdelen kopen.



Mvg,
Dave.
 
Voeding doet het nog hoor jongens, alleen ik heb hem opengemaakt en de fan is niet vervangbaar. Dat wordt dus ben ik bang een nieuwe :(.
 
Laatst bewerkt:
Fan niet vervangbaar? waarom niet, alhoewel ik best zou willen weten, waar die brandlucht vandaan kwam, de contrastekker op het mobo nagekeken, en de spanningsregelaars eromheen?

Met een 120 fan erin, van Asus, Aopen, o.i.d., heb je er ook geen herrie ervan.
 
Mja.. brandlucht zeker weten, geen rook gezien omdat ik de stekker eruit trok.. Hij start nog wel op maarja :confused:...

De fan zit niet met schroeven vast maar vast aan de voeding. Mocht ik dit al loskrijgen is er geen sprake van een stekkertje, maar een draadje dat direct het "board" van de voeding induikt.. Het spijt me maar daar ga ik mij niet aan wagen.

Er zit als zo'n 1/1,5 jaar een brom in de voeding, maar omdat deze na 15 minuutjes altijd wegtrekt heb ik er nooit zoveel aandacht aan geschonken.
 
Dan is het beter een nieuwe voeding te plaatsen.
 
Ben bang van wel... Te jong om te sterven, te oud voor de garantie :evil:.

Maargoed.. Ligt niet aan mij, ik houd de boel altijd wel schoon...
 
Zo... Eindelijk mijn eigen trouwe internet weer terug na (!)2,5 maanden tijd.
En net een nieuwe voeding in mijn PC gezet.

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)
GPU sensortype Driver (NV-DRV)
Moederbordnaam ASRock M266(A) / P4AL-800 / P4i45D / P4VT8

Temperaturen
Moederbord 32 °C (90 °F)
CPU 39 °C (102 °F)
GPU 53 °C (127 °F)
Seagate ST360020A 20 °C (68 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 970 RPM
Chassis 2519 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.33 V
Aux 0.03 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 4.92 V
+12 V 11.49 V
+5 V Standby 4.87 V
Debug Info F AE 86 FF
Debug Info T 32 39 255
Debug Info V 53 02 CF B7 BD C0 C4 (01)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan