Volgend tekstvak selecteren

Ibeestje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Berichten
31
Hallo,
Hoe kan ik ik in Word en Outlook het volgende tekstvak selecteren?
Sinds ik met Windows 11 werk, kan ik niet meer met F11 naar het volgende tekstvak springen.
Ligt dit aan een instelling of kan ik ergens een shortkey maken?

Ik heb standaard teksten en mails waarin ik tekstvakken heb gezet, zodat ik de tekst makkelijk kan aanpassen naargelang de situatie. In Windows 10 versprong ik van het ene tekstvak naar het andere door op F11 te klikken. Ik kon dan snel door het document heen gaan. Sinds Windows 11 werkt deze shortcut niet meer. Iemand enig idee hoe ik deze functie weer terug kan krijgen?

Groetjes,
Ibeestje
 
Ik heb nog nooit gehoord dat een Windows versie invloed heeft op de sneltoetsen in Word. Dat zijn volgens mij zelfstandige programma’s met eigen instellingen. Zelfs als je een Windows versie upgrade, moet, als je tenminste je Office laat staan, die instellingen laten staan.

Maar je kan uiteraard altijd de bestaande sneltoetsen in Word bekijken/aanpassen. Kwestie van rechtsklikken op de menubalk, en kiezen voor Lint aanpassen. Dan op de knop Sneltoetsen klikken.
 
Ik heb nog nooit gehoord dat een Windows versie invloed heeft op de sneltoetsen in Word. Dat zijn volgens mij zelfstandige programma’s met eigen instellingen. Zelfs als je een Windows versie upgrade, moet, als je tenminste je Office laat staan, die instellingen laten staan.

Maar je kan uiteraard altijd de bestaande sneltoetsen in Word bekijken/aanpassen. Kwestie van rechtsklikken op de menubalk, en kiezen voor Lint aanpassen. Dan op de knop Sneltoetsen klikken.
Beste OctaFish,
Dank je wel voor je antwoord. Ik probeer de sneltoets aan te passen en zie tot mijn verbazing dat de sneltoets F11 al is toegewezen aan 'NextField'. De alternatieve sneltoets 'Alt + F1' werkt ook niet.
Enig idee waarom dit niet werkt ? Ligt het aan de instelling van de tekstbox? 'Insert content only' is het enige dat ik aan kan passen naar "insert only in its own paragraph / page'
1710233645176.png1710234716859.png
 
Voordat ik antwoord geef, eerst een algemene tip: in het 'oude' forum was er een QUOTE knop waar gebruikers te pas en te onpas op klikten, wat vooral voor ervaren helpers een gruwel was. Die knop is er niet meer, maar nu is er de knop Citeren die hetzelfde doet. Met dezelfde gruwel als gevolg. De vraag is dus: waarom gebruik je die om te antwoorden? Je hebt toch een prima tekstvak waarin je gelijk kan gaan typen? Ik snap daar dus helemaal geen jota van.....

Ik snap niet helemaal wat de inhoud van een tekstvak te maken heeft met het selecteren. De optie <Insert content only> van de Building blocks gaat ook over de tekst die je plaatst, niet over het tekstvak zelf.

Wellicht handiger dus als je een voorbeeldje plaatst waarin we kunnen stoeien. Ik gebruik eigenlijk nooit tekstvakken zoals jij dat blijkbaar wél doet, en ik sta niet te popelen om eerst een compleet document in elkaar te flanzen. :).
 
Sorry voor het onheuse gebruik van de citeer knop. Ik was in de verkeerde veronderstelling dat ik door het gebruik daarvan, jou attendeerde op het feit dat er een reactie was op jouw antwoord.
Ik heb weer wat geleerd.....

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden door niet mijn eigen gemaakte tekstvak te gebruiken, maar door deze in te voegen door Ctrl + F9. Dan werkt F11 wel om naar het volgende veld te springen.
 
<Ctrl>+<F9> voegt toch een veld in, geen tekstvak? Now I'm really confused.... :confused:
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan