• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgende pagina scrollen, een formulier tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBosch

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
19
Ik ben bezig met een excel bestand. Na hier super geholpen te zijn met een andere vraag, heb ik er nog 1:

Ik heb een soort van formulier gemaakt, die op 1 pagina past (zie bijlage). Dit formulier zal straks ingevuld worden met gegevens van ieder bedrijf waar mijn organisatie mee samenwerkt.

De bedoeling is dat men (zodra men een formulier ingevuld heeft en naar beneden scrolt) er niet een lege pagina verschijnt, maar dat hij weer het lege formulier weer toont. Zodat men dus oneindig nieuwe gegevens toe kan voegen via dit gemaakte formulier.

Ik heb het formulier ook opgeslagen als sjabloon, en kan dus een werkblad openen met dit formulier als sjabloon. Maar als ik dan naar beneden scroll, komt er een lege pagina, en dat zou dus weer het lege formulier moeten zijn.

Hoe kan ik dit bereiken? Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • BijlageHelpmij.xls
    24 KB · Weergaven: 38
Draai deze macro:

Code:
Sub tst()
    ActiveWorkbook.Sheets(1).ScrollArea = ActiveWorkbook.Sheets(1).UsedRange.Address
End Sub
 
@snb
Zoals ik het lees was dat niet de bedoeling maar eerder onderstaand.

Code:
Sub Nieuwform()
    Range("A1:E53").Copy
    Range("A65536").End(xlUp).Offset(11, 0).PasteSpecial
End Sub

Mvg

Pet
 
Ik heb beide codes erin gekopieerd, maar ik zie bij beide geen verandering?
Zie ik iets over het hoofd? Ik heb ze nu gewoon in Visual Basic op de betreffende sheet gekopieerd?
 

Bijlagen

  • BijlageHelpmij.xls
    30 KB · Weergaven: 22
De code moet in een module geplaatst worden.

Zie bijlage.

Druk op Alt+F8 en voor de macro uit.

Mvg

Piet
 

Bijlagen

  • BijlageHelpmij(1).xls
    33 KB · Weergaven: 50
Tilpi, dit was inderdaad wat ik bedoelde, bedankt.

Pietlut als ik ben, zie ik alleen dat hij bij het uitvoeren van de pagina een regel overslaat.
Dus als hij A1 t/m E53 moet overnemen, begint het nieuwe formulier op regel 55, en is regel 54 leeg?
 
Maak in de macro van (Offset(11, even Offset(10,
en dat probleem is ook weer verholpen.

Mvg

Piet
 
Tilpi, dit was inderdaad wat ik bedoelde, bedankt.

Pietlut als ik ben, zie ik alleen dat hij bij het uitvoeren van de pagina een regel overslaat.
Dus als hij A1 t/m E53 moet overnemen, begint het nieuwe formulier op regel 55, en is regel 54 leeg?

Het lijkt me beter en mooier om je formulier 1 regel groter te maken zodat het precies op 1 blad past.
 
Nu ik het even geprobeerd heb vind ik, dat Ron321 gelijk heeft.
Want nu begint hij aan de onderkant te klooien.

Mvg

Piet
 
Bij mij was het formulier precies 1 pagina lang, nl 53 regels. Bij het draaien van de macro kwam er eerst een lege regel op de nieuwe pagina, waardoor de kopie van het formulier op 1 regel na niet op een pagina paste.

Ik heb dus de offset op 10 gezet ipv 11, en dit werkte perfect.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan