• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak en een keuze menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
435
Hallo Allemaal,

Ik heb een tabel met bepaalde uitkomsten. Zoals je in mijn voorbeeld kan zien, de uitkomsten worden in een bepaalde range in een kleur gezet (door een
voorwaardelijke opmaak).

[Blauw] 90 -100
[Groen] 70 -89
[Oranje]50 -69
[Geel]25 -49
[Wit]0- 24

Voor een presentatie zijn de getallen niet belangrijk maar wel de kleur van de voorwaardelijke opmaak. In cel B1 staat dan een J of een N (van getallen laten zien Ja of Nee)

Nu heb ik een voorwaardelijke opmaak wel weten te maken. Maar nu zou ik een tweede voorwaardelijk opmaak bij de range willen hebben. Afhankelijk wat ik cel B1 staat

Staat in B1 een J staat dan laat hij opmaak 1 zien, staat in B1 een N dan laat hij opmaak 2 zien.

Voorwaardelijke opmaak 1:

Achergrond: Getallen:
[Blauw] [Wit]
[Groen] [Zwart]
[Oranje] [Zwart]
[Geel] [Zwart]
[Wit] [Zwart]

Voorwaardelijke opmaak 2:

Achergrond: Getallen:
[Blauw] [Blauw]
[Groen] [Groen]
[Oranje] [Oranje]
[Geel] [Geel]
[Wit] [Wit]

Weet iemand hiervoor hoe ik dit moet aanpakken, zal waarschijnlijk met een formule moeten, of kan het ook nog anders?


Groeten,

Jelle
 

Bijlagen

  • Voorwardelijk opmaak.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 8
Je zal voor het bereik G3:N9 voor elk van de situaties (dus 10x) voorwaardelijke opmaak moeten instellen op basis van een formule.

De formule voor Blauw/Wit met J in B1 wordt bijvoorbeeld:
Code:
=EN($B$1="J";G3>$C$3;G3<=$D$3)

N.B. Je zult ook de spatie achter de J weg moeten halen in de gegevensvalidatie!

N.B.2 Kijk ook nog eens goed naar je voorwaarden, wat is van toepassing als de waarde 50% is?
 
Ik had wel een vermoeden dat ik het dubbele aantal voor de regels moest gebruiken.

Je hebt me op weg geholpen met de formule bedankt, ik heb nog wel een beetje aangepast.

Code:
=EN($B$1="J";G3>=$C$3;G3<=$D$3)

NB Dit was inderdaad een tik foutje.
NB2 de 50% zal oranje worden. dat is tussen de 50 en de 69.

Maar heel erg bedankt om mij op de juiste spoor te zetten. .:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan