• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak herkent "WAAR" niet ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Berichten
94
Hallo,

Alweer een tijdje aan het stoeien met voorwaardelijke opmaak waarbij ik cellen van kleur wil laten veranderen indien het woord " WAAR " in de aangewezen rij/kollom staat aangegeven.
Het woord " WAAR " wordt daar geplaatst doormiddel van het gebruik van de CheckBox in de Userform. Indien deze is aangevinkt zal het woord "WAAR" in de betreffende cel worden geplaatst.
Het is dus voor mijn belang dat ik dan de betreffende regel gekleurd krijg, maar indien ik dit verwerk in voorwaardelijke opmaak lukt dat wel bij elk ander woord, maar niet bij het woord " WAAR".

Ik heb verder gezocht op het internet of ik het antwoord kan veranderen dat de CheckBox plaatst. IPV " WAAR " -> " JA " o.i.d.

Diverse codes geprobeerd, maar helaas geen gewenst resultaat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??
(Ik snap overigens niet waarom voorwaardelijke opmaak het woord "WAAR" niet herkent.....):confused:

Alvast bedankt.

M.vr.gr.
Safe
 
Hoi Safe,

Plaats even een klein voorbeeldbestandje. Is eenvoudiger meedenken.
 
Bij voorwaardelijke opmaak moet je WAAR niet tussen aanhalingstekens plaatsen, zoals je dat bij andere woorden wel moet doen.

Rebmog
 
Net mn voorbeeld klaar, maar is blijkbaar niet meer nodig.

Bedankt voor jullie reacties.
Rebmog, bedankt voor je antwoord. Dit was inderdaad het juiste antwoord!!

M.vr.gr.
Safe
 
Hallo Safe

Dat is mooi. Zou je dan de vraag als opgelost kunnen markeren ?
 
Ipv van waar of onwaar kun je ook 1 (waar) of 0 (onwaar) gebruiken.

PS hoe staat het met je andere vragen, ik heb er best wat tijd ingestopt maar je reageert niet terug.

Niels
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan