• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak in cel niet op regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhuisje

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Berichten
25
Hallo,

Wanneer ik de voorwaardelijke opmaak gebruik om naar een tekst in kolom D te kijken en afhankelijk van de uitkomst de cel in de gewenste kleur te zetten pakt hij alle cellen in het bereik en maakt deze de kleur die is opgegeven. Zie bijlage voor het voorbeeld. De werking is dus correct alleen wil ik alleen de cel die is gevuld met een aantal een kleur geven op basis van de status-omschrijving. In het voorbeeld zou dus G3 groen moeten worden, de overige cellen van F t-m O niet. Wat doe ik fout ?

Bekijk bijlage Map4.xls
 
Dan moet je alleen de cel selecteren die een kleurtje moet krijgen via vwopmaak.
Nu zou je de cellen die niet gekleurd moeten worden kunnen selecteren, dan naar vwopmaak, en de opmaak verwijderen.
 
Ja dat is een optie maar in de volledige sheet staan 1700 regels en afhankelijk van de week waarin werk is gepland moet de opmaak dus op basis van de status van een kleur worden voorzien. Dit zou ik het liefst zonder handmatige actie uit laten voeren want in de praktijk is het per regel altijd maar 1 cel die zal worden gevuld.
 
Kopieren en dan met Plakken speciaal alleen de opmaak plakken.

groeten Marcel
 
De voorwaardelijke opmaak aanpassen =$F$3:$O$5 => =$G$3:$G$5

Groet Arjan
 
Die werkt helaas niet en als ik de formule lees dan maakt deze geen vergelijk op basis van de melding uit de kolom Gereed waarmee de keur moet worden bepaald ? Mogelijk zie ik het niet goed en de opmaakregel krijg ik ook niet zonder foutmelding in Excel. @hoogteijling, dan heb ik hetzelfde resultaat (gehele rij met kleur en dat zou niet moeten). Hopelijk is dit duidelijk genoeg, zo niet dan hoor ik dat graag...
 
Gebruik de volgende formule voor de voorwaardelijke opmaak

Code:
=EN(G3<>"";$D3=?)

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan