• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak maar dan met 6 kleuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wib0

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik ben bezig met een excel bestand te maken. Cell C1 moet ingevuld worden en dan moet de betreffende kleur uit het overzicht eronder als achtergrond kleur ingesteld zijn.

Zie bijlage. Ik heb de andere post ook al doorgenomen maar kom er niet aan uit.

Alvast bedankt.

gr,
Wib0
 

Bijlagen

  • kleuren.xls
    23,5 KB · Weergaven: 38
zonder naar je bestand gekeken te hebben, kijk eens naar mijn bijlage.
En check de macro's:thumb:
 

Bijlagen

  • voorwaardelijke opmaak van Meer_dan_3.xls
    25,5 KB · Weergaven: 85
Bedankt voor je reactie.

Deze heb ik ook gebruikt en het is inmiddels gelukt.

Nog een vraag. Is het mogelijk dat de celkleur geupdate wordt meteen na het invullen. dus ipv dat je op een knop moet drukken?

gr,
Wib0
 
eeuhhm, je hoeft toch geen knop te gebruiken?
De macro staat onder Private Sub Workbook_SheetChange
Dus als je iets verandert en je drukt op enter, wordt de voorwaardelijke opmaak automatisch uitgevoerd.
 
Ik had nog een oud bestand van jouw bijlage. Met de nieuwe bijlage ben ik eruit gekomen en werkt perfect. Bedankt!
 
Ik had nog een oud bestand van jouw bijlage. Met de nieuwe bijlage ben ik eruit gekomen en werkt perfect. Bedankt!

Als hiermee je vraag is beantwoord, dan gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan