• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak met meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caran

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
24
Hoi,

Ik zou op blad1 bepaalde cellen een kleurtje willen geven, afhankelijk van of er in die cellen in blad3 iets is ingevuld.

vb. als er op blad3!d5 iets is ingevuld, dan moet blad1!d5 een groene kleur krijgen

Ik heb hier al iets gelezen over "namen geven", maar dat begrijp ik niet goed. Ik werk met Excel 2002.

Iemand een idee ?

Groetjes,
Caran
 
Beste Caran ;)

Je zit in de goede richting met wat betreft de naam geven in het naamvak. (Boven cel A1)

Geef cel D5 op Blad3 een naam. (Vb. woord)

Dan in cel D5 van Blad1 in de VO zet je de volgende formule:

=woord<>""

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke Opmaak.xls
    17,5 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Caran,

Hier een beetje uitleg over celnamen, of naam definiëren.
 

Bijlagen

  • uitleg_celnamen.xls
    15 KB · Weergaven: 69
Nja ... het probleem is dat ik 250 kolommen heb, die ik niet allemaal dezelfde naam kan geven veronderstel ik.

Om mijn voorbeeld wat concreter voor te stellen :

Op blad3 gebruik ik de velden A1 t&m IS250 (250x250 cellen). De meeste velden zijn leeg, maar in sommige staat een woord ingevuld. Als er een woord ingevuld is, dan moet dat zelfde veld in blad1 een kleur krijgen.

Groetjes,
Caran
 
Beste Caran ;)

Wat staat er op blad1 dan in de cellen A1:IS250 ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Je kan het hele gebied op blad 3 ( 250X250) één naam geven (in het voorbeeld "rng") en er dan naar verwijzen in de voorwaardelijke opmaak van blad 1.
 

Bijlagen

  • VOnamedRange.zip
    6,9 KB · Weergaven: 49
Danny,

Op blad1 staan namen van mensen, verkregen door bewerkingen op blad2 en blad3.

Groetjes,
Caran
 
Beste Caran ;)

De oplossing van WHER lijkt mij goed voor jou.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Die ben ik aan het proberen. :)

Gewoon in blad3 op vak A1 gaan staan, control-A klikken en dan linksboven een naam ingeven ?
 
Dat kan, je selecteert dan heel het blad3 en geeft dit een naam linksboven. In het voorbeeld heb ik slechts A1:IS250 geselecteerd omdat je dit zo in de vraagstelling vermeld had.
Vervolgens selecteer je op blad1 een evengroot gebied (altijd beginnend in A1) en vervolgens Format >> Conditional Format >> Formula Is >> formule zoals in het voorbeeld.
 
Bedankt ! Het is gelukt ! Weer een stukje verder in mijn project ... ;-)

Groetjes,
Caran
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan