• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak op basis van een cel waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste Forummers,

Ik wil graag op tabblad1 zeg maar in cel a1 een voorwaardelijke opmaak maken op basis van een waarde op tabblad2 cel a5.

Als ik de functie voorwaardelijke opmaak gebruik zegt hij dat dit niet mogelijk is.

Ik heb echter al eerder de oplossing hiervoor via helpmij verkregen maar kan het niet meer vinden.

Wie kan mij hierin helpen?

Thanks

Friend
 
Maak gebruik van namen. Ctrl + F3

Of anders even een voorbeeldje dan hoeven wij dat niet voor jou te maken.
 
Volgens mij kan dat gemakkelijk door het type regel 'Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt'.
De volgende formule checkt cel a5 van tabblad 'Blad2' op inhoud, in dit geval 'a'.

=INDIRECT(ADRES(5;1;1;1;"Blad2"))="a"

edit: namen gebruiken, zoals VenA voorstelt is inderdaad nog veel handiger.
 
Laatst bewerkt:
Beste Paulva en Vena,

Hartelijk dank voor jullie reactie en bijdrage. Excuus iets later geantwoord maar er kwam iets tussendoor.

Het is wonderwel toch gelukt via: eerst gebied selecteren / Start / voorwaardelijke opmaak / nieuwe regel / alleen cellen opmaken met

Als je dan het andere tabblad aanklikt gaat hij daar keurig heen en kan je de cel selecteren.

Het geheim was het tabblad eerst een eigen naam geven dan kan het kiezen.

Maar nogmaals hartelijk bedankt voor jullie input!

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan