• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak van formule uitkomsten veranderd als ik plak in doelcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet jullie wel in hetzelfde tabje kijken natuurlijk.;)
 
@VenA: inderdaad!

Ter info: Ik kijk in het tabje met "geplakte data", oftewel de "Konnect lijst".
 
Laatst bewerkt:
Hmm... kijken we ook naar hetzelfde bestand? Ik gebruik die uit post #10.

Anders misschien iets met versieverschillen van Excel. Verder kan ik ook niet zoveel bedenken.

Kennelijk heeft TS ook het "probleem" wat ik heb, want zijn VO geeft niet de gewenste resultaten.

Ik wacht nadere berichten nu even af.
 
Laatst bewerkt:
Doe hem niet zoeken achter een tijds of datum maar gewoon naar de waarde van een cel.
 

Bijlagen

  • Vakantie inventarisatie (1).xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 21
Wat moeten we met deze opmerking doen?

De geplakte (?) waarden in bovenstaand bestand zijn wel tijd.
 
Ik gebruik die uit post #10.

Ik gebruik post #3

En dat is dus het verschil:thumb:

Bestand uit post#26 doet het weer goed.
Het probleem zit dus alleen bij post#10
Was dit niet het bestand met de gekopieerde waarden.

Dan ligt het dus aan de gekopieerde waarden die tekst zijn en geen tijden.
 
Laatst bewerkt:
Waarde krijg je als er geen tijd gevonden kan worden. Kun je ondervangen met een ALS.FOUT functie.
Code:
ALS.FOUT(TIJDWAARDE(ZOEKEN($A4;'Konnect Lijst'!$A:$A;'Konnect Lijst'!D:D));"")
Zie ook bijlage.

Bijlage gedownload en geopend. Probleem is nu erger. Wanneer ik van Blad 1 cel A1:R58 kopieer en plak onder jouw gele balk in "Konnect lijst" is de hele "test lijst" leeg. Alle tijden zijn weg ipv alleen de opmaak.

Probleem is nog niet opgelost dus.
 
Probleem is niet groter, probleem is weg. Cellen in A1:R58 op blad1 hebben nu weer de opmaak tijd en dan is de aangepaste formule dus niet nodig, m.n. het TIJDWAARDE deel niet.

TIJDWAARDE(tijd) geeft een foutmelding, de ALS.FOUT maakt hier "" van. Er gebeurt dus precies wat er moet gebeuren.

Je moet maar eens goed gaan uitzoeken wat voor waarden je nu wilt plakken: tekst of toch tijd. Voor beide heb je nu de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Best wel een onleesbaar verhaal. Problemen ontstaan alleen door onduidelijke vraagstelling en dito bestanden. Het quoten van berichten is niet nodig en maakt het in jouw geval nog lastiger om te volgen waar het over gaat. Op welk bestand mag ik een reactie geven?

Code:
=IFERROR(--(LOOKUP($A4;'Konnect Lijst'!$A:$A;'Konnect Lijst'!D:D));"")

Waarom gebruik je geen Vlookup en waarom gebruik je hele kolommen in de formule?
 
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp. In bericht #14 werd echter het antwoord gegeven. Doordat ik een lijst met andere waardes plakte, leek het alsof het probleem niet was opgelost. De waardes komen als getallen binnen en de volgende formule lost dit probleem op waardoor de voorwaardelijke opmaak zijn werk goed kan doen.
Code:
ALS.FOUT(TIJDWAARDE(ZOEKEN($A4;'Konnect Lijst'!$A:$A;'Konnect Lijst'!D:D));"")

Ik ga weer verder om meer functies toe te voegen aan deze lijst.

Nogmaals, enorm bedankt allemaal!!!
 
Het heeft even geduurd, maar we zijn eruit dus. Veel succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan