• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak voor getal EN tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoingkatleen

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2014
Berichten
87
Hoi,

Wie kan me helpen?
Ik wil een soort balanced scorecard namaken in excel. Ik heb resultaten van een tevredenheidsenquête uitgedrukt in % tevredenheid.
Ik wil die resultaten in een graduele 3kleurenschaal weergeven, dus de laagste kleuren rood, midden geel en hoogste groen.
Dat lukt me prima met voorwaardelijke opmaak.

Alleen, ik wil er ook tekst bij. Een soort label bij elk getal waarin kort omschreven wordt om welk enquête-item het eigenlijk gaat.
Labels bij cellen, ik geloof niet dat dat bestaat, dus ik wilde als alternatief tekst en getal in 1 cel. Echter, dan werkt de 3kleurenschaal ook niet meer.
Of ik neem 2 cellen per item: eentje met tekst en eentje met het getal. En die wil ik onder elkaar. Dus bvb in A1 tekst 1, A2 getal 1.
Maar dan wil ik dat die tekstcel dezelfde kleur krijgt als de cel met het getal.

Ik kom niet verder dan per getal+tekst 10 aparte voorwaardelijke opmaken te maken (vb: als kleinder dan 10: rood, als tussen 10 en 20, oranje, enz).

Kan dit op een fatsoenlijkere manier? Ik schat dat het vba wordt, maar daar ken ik amper iets van...

In bijlage een voorbeeld.Bekijk bijlage 222025
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan