• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak; wat doe ik fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaavya

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
Berichten
24
Bekijk bijlage Vraag.xlsx
Voor mijn vraag zie bijlage.
(ik heb een stuk van het bestand eruit gehaald)

Ik heb een voorwaardelijke opmaak ingevoegd op cel L2 t/m N2 met een verschuiving die verwijst naar cel O2 (En cellen van Blad2).
Deze lijkt goed te gaan, alleen als ik in P2 een waarde zet, verdwijnt de opmaak in M2.

Ziet iemand wat ik fout doe?
 
In blad2 staat niets. Een formule die je wilt gebruiken in VO kan je ook eerst in een cel zetten en vervolgens met formules evalueren even kijken of het wel de juiste waarde geeft. Zie L5
 

Bijlagen

  • Vraag.xlsb
    9,4 KB · Weergaven: 31
In blad2 staat niets. Een formule die je wilt gebruiken in VO kan je ook eerst in een cel zetten en vervolgens met formules evalueren even kijken of het wel de juiste waarde geeft. Zie L5

Dat klopt, maar dat is ook de bedoeling (<>1)
De formule geeft ook "Waar", dus de voorwaardelijke opmaak geldt.

Ik heb nu in het bestand in P2 een waarde gezet: Bekijk bijlage Vraag2.xlsb
 
Zonder het bestand nogmaals te bekijken; je verwijst nergens naar P2 quoten is niet nodig en formules evalueren heb je blijkbaar nog niet gevonden?
 
Ik zou zeggen open het eens!
Het probleem is namelijk precies dat P2 nergens in de formule voorkomt, maar de opmaak wel verandert als ik in P2 een waarde zet.
 
De oorzaak is dat de O2 in de VO formule niet geblokkeerd is, dus voor L2 wordt naar O2 gekeken, voor M2 naar P2 (daar is-tie!!! :D ) en voor N2 naar Q2.
Dus van O2 even $O$2 maken en klaar is Kaavya. :p
 
Dat wilde ik ook net even tikken:d

Code:
=AND(COUNTIF(OFFSET(Blad2!$C$26:$C$28;0;[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]O2);"x")<>1;$K$1<>"")

Of O2 geheel absoluut moet zijn laat ik maar even in het midden.
 
Laatst bewerkt:
Dus stiekem toch een verwijzing naar P2 :cool:

Top! Dank je wel!
 
Geheel absoluut hoop ik niet, want dan gaat het hele doel van de formule verloren, aangezien de rijen juist variabel moeten zijn :rolleyes:
 
In de OP staat toch echt dat er naar O2 verwezen moet worden. In het voorbeeldbestand staat ook maar één regel. Geen van de helpers hier is helderziend dus stel in het vervolg concrete vragen met dito voorbeeldjes.;)

Maar natuurlijk mooi dat de vraag opgelost is.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan