• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erc

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2014
Berichten
119
Beste,

Eerst en vooral allen een gelukkig nieuwjaar.

Ik heb een sjabloon afgehaald via Excel en aanpassingen aangebracht. Als je het bestand opent, zie bij kolom BIJBESTELLEN (I) kleuren staan. Die kleuren heb ik gegenereerd via de ALS functie.

Ik wil daar eigenlijk geen tekst, maar de 3 vlaggetjes (groen - geel - rood) die we kunnen terugvinden bij de voorwaardelijke opmaak.

Het is de bedoeling dat:

- Als mijn aantal (kolom D) kleiner is dan 5, dan moet het rood vlaggetjes verschijnen.


- Als mijn aantal (kolom D) tussen de 5 en de 10 ligt, dan moet het geel vlaggetjes verschijnen en alles boven de 10 is groen.

Ik heb totaal geen idee wat dat ik verkeerd doe, maar het lukt mij niet om die vlaggetjes daar te krijgen.

Kan er iemand helpen aub?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Bekijk bijlage Magazijnvoorraad EH.xlsxBekijk bijlage Magazijnvoorraad EH.xlsxBekijk bijlage Magazijnvoorraad EH.xlsx
 
Die vlaggetjes reageren enkel op numerieke waarden, dus kan je ofwel die vlaggetjes in kolom D zetten,
of de waarde van kolom D overnemen in kolom I en daar de vlaggetjes zetten.
Aan u de keus.
 
kolom I =Inventaristabel[[#Deze rij];[AANTAL]]

voorwaardelijke opmaak vlaggen kiezen en dan bij opmaak beheer de regel bewerken

opmaakbeheer.jpg
 
En waarin verschilt uw bijdrage?
 
Het werkt, bedankt voor jullie hulp :thumb::thumb::thumb:
 
En waarin verschilt uw bijdrage?


Cobbe, beste wensen voor het nieuwe jaar
Het was slechts een ondersteuning van jou bijdragen,
excuus als het anders overkwam en misschien had ik dat even moeten vermelden.

Niet iedereen is even bekend met alle functies van excel, een plaatje of een voorbeeld is in sommige gevallen duidelijker als 1000 woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan