Vraag bij upgraden computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Berichten
798
Hallo allen,

Een vriendin van mijn moeder heeft een Dell Dimension 8300 als hoofdcomputer.
Hij draait nog steeds op Windows XP dat niet meer wordt ondersteund.
Ze heeft geen geld voor een nieuwe computer dus wil ik haar graag helpen door een kleine upgrade te doen zodat hij Windows 7 (goed) aankan.

Hier een paar specificaties:
Intel pentium 4 3,0 Ghz s478
1GB ddr1 ram
nVidia geforce 6200
160gb ide schijf
windows xp

Ik denk dat de videokaart moet worden vervangen.
Op marktplaats stonden deze die wel goed lijken:
http://www.marktplaats.nl/a/compute...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
http://www.marktplaats.nl/a/compute...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
http://www.marktplaats.nl/a/compute...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
http://www.marktplaats.nl/a/compute...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

welke raden jullie aan?
De pc wordt gebruikt voor mailen, internetten, office en lichte spelletjes.

Moet er ook nog iets anders vervangen worden?


Mvg, Casper
 
Ik zou me eens verdiepen in Ubuntu linux. Want gratiezz...
 
processor en werkgeheugen is het probleem videokaart kan het prima aan

windows 7 heeft 2GB werkgeheugen nodig om nog een beetje degelijk te draaien verder adviseer ik ook om het minimaal bij een Pentium D te houden en gezien deze spec's zal zelfs dat al een probleem worden

deze pc is te gedateerd voor windows 7
ik denk dat het enige alternatief Ubuntu word wat snijworst al adviseerde

en zelfs dan zou extra werkgeheugen geen kwaad doen.
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar hier staat dat het niet veel nut heeft, extra geheugen.
Is Windows Vista wel een optie?

Bedankt voor alle antwoorden.
 
Windows vista is even zwaar als Windows 7 --> ga voor Windows 7,draait net wat lekkerder.

Verder: voornamelijk het geheugen zou ik upgraden. 2GB is aan te raden. Overigens kan de pc gewoon Windows 7 draaien maar heel snel zal het niet gaan.
 
Geheugen minimaal 2GB en dan met de lichtste uitgave van Windows 7 (32 bit home editie) en dan nog de nodige services uitzetten. Het probleem zit hem ook in de processor. Met zo'n lichte single core processor zal bijv. als er Windows updates zijn het hele systeem lam gelegd worden.

Waarom niet gewoon op XP blijven, zolang je er maar geen bankzaken mee doet.
Mijn hoofd-PC draait win7 op en daar doe ik mijn bankzaken ook op, maar daarnaast heb ik een netbookje met XP die ik met groot plezier gebruik en blijf gebruiken. Nogmaals, geen bankzaken, betalingen en zo op die XP PC.
Met de juiste antivirus software (Avast free + Malwarebytes en Adwcleaner) is er niet zo veel aan de hand, ondanks al het gegil van de paniekzaaiers.
 
Dat is het probleem, ze moet haar bankzaken en alles erop doen...
Ze heeft geen andere pc. Alleen nog 1 met windows 95, maar die heeft geen internet.
 
als ze niet veel kan uitgeven zou ik op marktplaats gaan kijken voor tweedehands pc's
 
Op MP koop je weer de bende van een ander voor dezelfde prijs als een fatsoenlijke grafische kaart voor in je eigen pc.

Als het echt niets mag kosten zou ik me toch eens verdiepen in Linux Ubuntu of Mint.

Bijkomend "nadeel" is wel dat mevrouw enigszins opnieuw moet leren computeren maar de overstap van XP naar laten we zeggen W8 is even groot dus dat zegt niets en daarbij ben je nooit te geleerd om oud te worden... of zoiets... Daar tegenover staan de kosten: geen...

Ps,
Vista is gelijk aan vloeken in de kerk...
 
Laatst bewerkt:
Oke, dank jullie wel voor de antwoorden.
Maar wat is handiger, mint of ubuntu?
 
Dat is een kwestie van smaak. Ik meen dat mint gebaseerd is op ubuntu dus veel verschil zal er niet in zitten. Mint heb ik nog nooit gebruikt, ubuntu wel.

Ik zou ze beide downloaden en op hun eigen dvd bakken. Daarna kun je ze zonder installeren proberen vanaf dvd voordat je ze installeerd. Live-cd (of in dit geval live-dvd) heet dat. Nog een voordeel ten opzichte van Window$...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan