• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag maken van een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mascha75

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2013
Berichten
21
ik heb twee vragen voor het maken van een grafiek.
ik heb namelijk op de x-as de lengte. die wil ik dus afronden op honderdtallen. daarover m`n eerste vraag
vraag 1: ik heb 10 duizend getallen die ik wil afronden. 410 moet bijvoorbeeld 400 worden. 870 moet 900 worden. is daar een formule voor?


Op de y-as wil ik het aantal soorten schades. iedere schade staat voor een nummer. bijvoorbeels A = blikschade, B = total loss, C = etc
vraag 2: is er een formule die kan zeggen op 400 heb je 3 schades van nummer A. op 900 heb je 2 schades van nummer B

alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
mascha
 
De grafiek kan ik zelf al maken. heb ik gedaan door bovenstaande zelf handmatig al af te ronden.
nu ben ik aan het proberen de oplossing te zoeken omdat het handmatig heel veel tijd gaat kosten.
Echter ook via m`n netwerk op het werk nog geen oplossing en ik wordt zelf alsmaar nieuwsgieriger naar wat de oplossing (formules) dan wel zijn.
 
Mascha

Afronden lukt met ( Excel 2007 ) :

Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD(A2;100)

Als jij nog met een oudere versie werkt dan lukt het ook met :

Code:
=AFRONDEN(+A2/100;0)*100
 
1.
Als de niet-afgeronden getallen in A1:A10000 staan, typ dan in B1:
Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD(A1;100)
en kopieer naar beneden in kolom B.

2. De afgeronde getallen staan nu in kolom B. Als de letters (A,B, C, enz) in kolom C staan, bedraagt het aantal schades van 400 met letter A:
Code:
=SOMPRODUCT((B$1:B$10000=400)*(C$1:C$10000="A"))
Voor andere gevallen hoef je alleen 400 en "A" te vervangen door de andere gegevens.

Edit: met vraag 1 was gelens me al voor, zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan