Vraag over floppy opstart, maakt me gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
2
Ok, na raad van enkele leden op de chat post ik het even op dit forum. Mijn probleem:

Ik heb dus een nieuw moederbord geïnstalleerd gisteren alsook een nieuwe harde schijf, na wat problemen om deze geformateerd te krijgen is het toch gelukt en heb ik windows 98 er even opgezet alvorens ik er xp op installeer. Nu is het probleem dat als ik de pc opstart, hij mij eerst laat kiezen hoe hij moet opstarten(met cd-rom ondersteuning of niet) en dat als hij bijna windows opent hij eerst een floppy search doet en ik steeds op afbreken moet duwen, hierna gaat hij normaal windows openen.

Nu had ik deze 2 problemen graag afgezet, dus dat de pc mij niet meer vraagt achter een opstart met cd-rom en niet meer de floppy wil opstarten.

Ik heb al in de bios de floppy seek op disable gezet en de volgorde gezet op 1>HD 2> CD-R 3>DVD, deze dingen gaan dus ook niet.

Moederbord: Asrock K7S8X
Harde schijf: Excelstor 80gig

Hopend op een oplossing.

Steven
 
Welkom op Helpmij.:)

Zit er soms nog een floppy in de drive als je opstart?
 
neen,

ik kan bij wijze van spreken op enter duwen bij de vraag voor opstart met cd en op de a van afbreken als hij de floppy vraag stelt maar dit is niet erg aangenaam.
 
Hmm, vreemd probleem.
Kan je niet alleen de hardeschijf kiezen in het Bios en de rest op disabled zetten?
Wat gebeurt er als je in het Bios de "Setup defaults" of "Fail save defaults" laad?
 
yep,. strange,.
hmm, vraag me even af over die floppy vraag.

- komt die vraag als je in Windows'98 komt?
- en staat er toevallig nog wat meer
(bijv wat staat er dan precies? )


Tsja, over dat bios
Als je gevraagt word om op te starten met Cd ondersteuning of HD... dan denk je al gauw aan de bootflop

---> trouwens je hebt niet toevallig een windows'98 cd er in zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan