• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje over Keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

llroyy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2014
Berichten
4
Naamloos.jpgBekijk bijlage Klantencontact.xlsxIk zit al een tijdje met een probleem.

Ik wil namelijk graag een formulier maken voor mijn werk m.b.t. klantencontact.
We hebben verschillende locaties met elk andere klanten.

Nou heb ik een keuzelijst met al onze locaties. Alleen nu wil ik dat als ik een locatie kies dat ik het vakje erna een keuzelijst krijg met alleen de klanten van die locaties.

Is dit mogelijk?

Zie een screenshot van mijn documentje.

Naamloos.jpg

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Zoek eens op getrapte validatie.
Overigens kunnen we niet zoveel met een screenshot, veel handiger is een voorbeeldbestandje, uiteraard zonder gevoelige informatie.

Kees
 
Ik heb in het originele bericht me excel bijlage toegevoegd.
Hierin staat Locatie A, Locatie B en Locatie C.
En dan wou ik bij het volgende vakje een keuzelijst maken met als ik bijvoorbeel locatie B kies dat je daar dan automatisch Afnemer 3 of Afnemer 4 kan kiezen in de keuzenlijst.
En Bijvoorbeel als ik Locatie C kies dat ik dan bijvoorbeel automatisch bij het volgende vakje kan kiezen tussen afnemer 5 of afnemer 6.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik wil.
En ik hoop dat het mogelijk is.
 
De keuzelijst in cel B4 wordt samengesteld adhv van de keuze in cel A4.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Klantencontact.xlsx
    45,3 KB · Weergaven: 59
Hartstikke bedankt. Dit is wat ik zoek!

Zou je mij alleen kunnen uitleggen hou het werkt, want ik zag dat je dit gebruikte "=VERSCHUIVING(Locatie;VERGELIJKEN(A4;Locatie;0)-1;1;AANTAL.ALS(Locatie;A4);1)" en dat je het tweede blad gebruikte voor de locatie's en afnemers.
Maar het lukt mij niet om locaties en afnemers toe te voegen.

Alvast bedankt, dit is echt precies wat ik wil hebben voor mijn werk.
 
Het is me gelukt om locaties en afnemers aan te passen. Ik snap alleen niet de formules. Maar het werkt!
Heel erg bedankt!~
 
Code:
=VERSCHUIVING(Locatie;VERGELIJKEN(A4;Locatie;0)-1;1;AANTAL.ALS(Locatie;A4);1)

De formule begint bij locatie (cel A2 van 2e blad) en zoekt daar naar de waarde van A4.
De formule telt hoe vaak de waarde van A4 voorkomt in het bereik Locatie. Dat bepaalt namelijk hoeveel rijen van de naastgelegen kolom worden getoond.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan