• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winkkie

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2019
Berichten
75
Hallo mede forum gebruikes,

Ik heb soms een bestand waar ik bepaalde regels uit moet halen. Deze regels hebben telkens dezelfde positie.
Is dit op te lossen met een macro en is het dan mogelijk dat deze macro telkens wordt opgestart als ik Excel opstart.

En zo ja hoe doe ik dat?

Groentjes

Winkkie
 

Bijlagen

  • Helpmij.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
1. Ja, dat kan.
2. Door een voorbeeld document te plaatsen.
 
Je kunt, als je zelf wat wil proberen, een macro opnemen die de betreffende rijen verwijdert. Als het om meer dan 1 rij gaat, moet je met de onderste beginnen, omdat de rijnummers anders niet meer kloppen (ze schuiven omhoog). Ook kun je de rijen eerst selecteren natuurlijk, voordat je ze verwijdert.
Deze macro laat je dan in de Workbook gebeurtenis Openen draaien. Of ik het zo zou doen? Denk het niet, want elke keer als je het bestand opent, worden de rijen verwijderd. Lijkt mij een hele gevaarlijke actie :).
Code:
Private Sub Workbook_Open()
' Jouw macrocode
End Sub
 
Is het mogelijk om deze macro onder een knop te zetten dat die elke keer wordt getoond als Excel wordt geopend
 
Laatst bewerkt:
Net andersom anders raak je misschien de tel kwijt als je meerdere rijen gaat invoegen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  Rows("21:27").ClearContents
  Rows(11).Insert
End Sub
 
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    sn = Range("A2:B33")
    Range("A2:B32").Offset(, 6) = Application.Index(sn, Application.Transpose(Array(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 32, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 32, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 32, 32, 32, 32)), Array(1, 2))
End Sub
 
Kan ik dit op het lint plaatsen en dan zodanig dat het met een nieuw werkmap wordt geopend ik deze kan gebruiken
 
Als je bekend bent met CustomUI, xml, VBA Call Back routines en het maken/gebruiken van een Excel Addin kan je dat inderdaad maken.
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor Niet dus. maar er is vast wel wat te vinden op het net denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan