Vragen over systeem montage

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Berichten
238
Hallo,

Ik heb een systeem laatst in elkaar gezet en ben ermee aan het knutselen gegaan. Het werkt prima, maar een aantal dingen in kennis ontbreken bij mij.
Specificaties van mijn systeem:
- CPU Intel Dual Core E6650, 2,33 GHZ
- Zalman CNPS9500 AT cooler
- 2 GB Intern
- 500 GB Seagate SATA II
- Video Ati X1650 512 mb.

Mijn vraag:
- Ik had Asus Pc Probe aanstaan met Qfan, hierdoor draaide de koeler echter maar 1335 rpm en de cpu werd +/- 35 graden celcius tijdens het spelen van een spel. Veel te veel toch?
- Nu met speedfan; werkt prima, maar alles moet handmatig. Vraag; Speedstep technologie en Zalman Variable Fan speed control; wat doet dit dan? Hoe kan ik zorgen dat de koeler automatisch bij meer gebruik van CPU gaat koelen?
- Nu door al dit gedoe heb ik het idee dat ik teveel koelpasta heb gebruikt; Wat is een normale temperatuur van een processor als deze tijdens belasting? Ik heb geen idee...

Excuus voor de hoeveelheid vragen, maar het zou fantastisch zijn als er iets of wat antwoord/tips/handvatten in komen!

Dank!

Groet,
 
35 graden voor een CPU tijdens het spelen van een spel is een prachtige temperatuur. Je kunt rustig Qfan gebruiken, de fan zal echt sneller gaan draaien als dat nodig is.
 
Al die progjes inderdaad niet gebruiken, Qfan regelt dat allemaal prima.

Als de temp van de proc hoger gaat worden dan 60 graden dien je er wat aan te gaan doen, maar 35 graden is vrij laag en wel aannemelijk voor deze processor.
 
Goed om te horen.. Aangezien ik overal lees dat 'hun CPU' slechts 26 graden is e.d.
Vandaar mijn twijfel..
Dank hiervoor!

Groet,
 
Ach, de weergeven resultaten op een forum zijn vaak niet de werkelijke resultaten, of hij zat in een schuurtje met een omgevingstemperatuur van 10 graden.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan