W7 outlook 2010 postvak uit blijft hangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Onlangs heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd met w7 met outlook 2010.
Het valt mij op dat regel matig de uitgaande emails niet worden verstuurd. Het zijn gewoon tekst email(niet groot).

Alleen als ik mijn outlook een keer afsluit en weer opstart dan word de mail wel verstuurd.

Iemand een idee hoe men dit kan oplossen?
 
Waarschijnlijk heb je de SMTP-instellingen niet goed ingesteld.
 
Dat is zal het niet zijn, het is mijn email op het werk exchange server.
Hij doet het niet altijd, zsom verstuurd hij het bericht ineens en soms moet ik outlook geheel afsluiten en weer opstarten en dan wordt het bericht direct verzonden.
 
Laatst bewerkt:
Even duidelijkheid:
a. HOE verbindt je met de Exchange server? Via servertype "Microsoft Exchange server" of "POP3/SMTP" in het mail-account?
b. Indien Exchange server-instelling: Heb je Cached modus aanstaan of niet? Indien het aanstaat zou het kunnen zijn dat het .OST bestand (gedeeltelijk) corrupt is.
Gebruik deze instructie om ScanPST los te laten op het .OST bestand.
Hetzelfde is ook bruikbaar als je POP3/SMTP gebruikt, en dus met een .PST bestand werkt. Natuurlijk dan het .PST bestand repareren.
Voor beiden moet Outlook volledig zijn afgesloten.

EDIT: hier uitleg over wat .PST en .OST bestanden zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Staat verzenden/ontvangen niet gewoon op de standaard 30 minuten ingesteld? Daarnaast ingesteld dat bij afsluiten er verzonden moet worden?
 
@crash: Geldt dat ook als je 'online' verbonden bent met Exchange? Oftewel zónder Cached modus te gebruiken?
Overigens wel een goede opmerking/tip van je! :thumb:

Tijs.
 
Daar zou ik geen antwoord op kunnen geven, maar ik vermoed van wel. Ik zet die instellingen standaard naar 1 minuut. Zowel thuis als op het werk. (Beide gebruik ik Exchange mailboxen, wel met de Cache ingeschakeld)
 
Ik heb zojuist nog even getest, en bij een online Exchange verbinding wordt de mail meteen verzonden. Verhaal over Verzend- en ontvanggroepen geldt (m.i.) dus alleen bij POP3/SMTP of bij Cached mode Exchange.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan