W8.1 beperkt internet en gooit hele boel in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
:confused:

Nieuwe pc met w8.1.
Router bij upc modem geplaatst.
Rest pc's en laptops en tablets zijn online.

Nieuwe pc krijgt na "verbinden" maar "beperkt internet". En gooit dan vervolgens alle pc's vant netwerk af :shocked:

Zodra ik de verbinding uitzet gaat de rest weer online.

De pc zelf krijgt geen verbinding (geel uitroepteken).

Het lijkt ergens in de instellingen te zitten... Maar geen idee waar? En ook nog eens onbekend met w8.1 , dat helpt niet mee .... :( wie kan er mij helpen??
 
Die "Rest pc's en laptops" verbinden (naar ik aanneem) ook met die Sitecom X6?

Linksom of rechtsom: Ik zou verwachten dat het probleem is gerelateerd aan een verkeerde driver van de Sitecom 300n X2.
Jouw apparaat staat hier voor wat support betreft en hier voor downloads/drivers, maar er zijn 2 soorten: V1 en V2
Jij vermeldt niet welke Vx versie je hebt, maar zover ik kan zien zijn zowel V1 als V2 (eigenlijk) Realtek 8192SU

Opvallend dat zowel bij Sitecom (2010) als bij Realtek (2011 en 2012) geen nieuwere drivers zijn, maar in ieder geval zijn de drivers op de Realtek site nieuwer dan die van Sitecom.
Download die, deïnstalleer eerst de Sitecom drivers software en installeer daarna de Realtek drivers, zou ik als eerste test doen. Let hier even op: Er wordt door Realtek ook een verbindingen utility meegeleverd. Wil je die niet gebruiken (dus op 'de Windows manier') verbinden met wifi netwerken, dan de utility niet installeren, dus alleen de drivers (áls je die keuze kunt maken tijdens de installatie).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Solved!

Nieuwe wifi adapter gehaald en werkt nu. Nog steeds niet "fluitend" (duurt soms erg lang met pagina's laden en internet lijkt niet stabiel), maar hij doet het!

Tnx voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan