• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit cel gebuiken als bladnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
112
Hallo,

Ik zal mijn vraag uitleggen met een voorbeeld.

Stel in cel A1 op 'blad 1' staat "Januari 2010". Nu is er ook nog een tweede werkblad met de naam 'Januari 2010'.

Nu wil ik in bijvoorbeeld cel B1 op 'blad 1' verticaal zoeken in blad 'Januari 2010'.
Daarbij geef ik als tabelmatrix op 'Januari 2010'!$C$1:$D$20.

Wat ik nu wil is de tekst 'Januari 2010' in deze formule uit de cel A1 halen.

Weet iemand hoe dat moet?
 
Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar dat lukt niet.

Ik schrijf dan 'INDIRECT(A1)' ipv 'Januari 2010'. Vervolgens wordt er een venster geopend om waarden bij te werken of zo, dus dat snap ik niet.
 
Die laatste heeft er volgens mij niet heel veel mee te maken. De eerste heb ik even zitten bestuderen, maar ik denk niet dat het helemaal een antwoord is op mijn vraag.

Op zich snap ik de werking van INDIRECT() wel, maar volgens mij gaat dat toch over het vullen van een cel met een waarde die in een ander werkblad staat.

Dat is bij mij niet het probleem, want de waarde die ik wil gebruiken staat in hetzelfde werkblad.

Ik wil een waarde uit een cel gebruiken als werkbladnaam in de VERT.ZOEKEN() functie, en wel op de plek waar ik de tabelmatrix moet selecteren.
 
Zie mijn link bij mijn vorige reactie. Wordt met een formule een compleet adres gemaakt voor gegevens uit een ander bestand.

maar in jouw geval zou dit moeten moeten volstaan:

Code:
VERT.ZOEKEN(A1;INDIRECT(A1 & "!" & "c1:d20");2;0)
 
Dat werkte bijna!

Mijn fout was om de INDIRECT functie alleen te gebruiken voor het eerste deel, dus voor 'Januari 2010' en niet voor de hele tabelmatrix.

Wanneer ik in jouw formule ook nog de enkele aanhalingstekens toevoeg werkt het inderdaad.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan