Waarde van ander veld 'meenemen' naar geopende veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

baszer

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
96
Beste allemaal,

daar heb ik weer een vraag.. ;)

ik wil graag een waarde van veld 1 op form 1 in veld 1 op form 2 weergeven wanneer deze geopend wordt.

Nu heb ik uiteraard eerst gegoogled en kwam ik op een oude post terecht.

Maar ik doe nog iets verkeerd want ik krijg nog een foutmelding.

Wat ik heb in de code van form 2:

Code:
Private Sub Form_Open()
   Forms!frmform1!txtVeld1.Value = Me.txtVeld1.Value
End Sub

er moet iets fout gaan want ik krijg steeds een foutmelding (2501), iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
In het andere draadje gebruik ik eerst de techniek OpenArgs. Als het om een eenmalige waarde gaat die je over wilt halen, is dat de beste optie. Wil je steeds een andere veldwaarde overnemen, dan werkt dat niet. Dan is de andere methode wel toepasbaar. In het voorbeeld zie je dat de waarde in het tweede formulier wordt gevuld vanuit het eerste. Jouw code doet precies het omgekeerde zo te zien, want jij vult frmForm1 (slechte naam trouwens, want wat zegt dat nou?) vanuit het actieve formulier dat dan wel frmForm2 zal zijn. Terwijl je vraagstelling dus andersom is.
 
bedankt voor je snelle reactie.

ik heb nog even gekeken naar het andere topic, helaas heb ik het nog niet werkend. Ik heb het volgende:

op het overzichtsformulier (breedingnumber is het text veld van het contineous form):
Code:
Private Sub BreedingNumber_Click()
    DoCmd.OpenForm "frmSingleBreedingOverview", , , "BreedingNumber = " & Me.BreedingNumber, , , BreedingNumber
End Sub

en dan de volgende code in het geopende formulier. Ik wil bovenaan het breedingnummer hebben staan

Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
        Me.txtBreedingNumber.Value = sArgs
End Sub
 
Ik begrijp je code niet helemaal, want je opent een formulier met een filter (op Breedingnumber) en je geeft vervolgens dat nummer óók nog eens mee als OpenArgs waarde. Dat kan natuurlijk geen kwaad, maar waarom zou je dat doen? Kijken we vervolgens naar het formulier frmSingleBreedingOverview dat je dus opent met een filter op BreedingNumber, dan probeer je dáár dezelfde BreedingNumber in het tekstveld txtBreedingNumber te zetten. Ik zou denken: als je een formulier opent op basis van een BreedingNumber, dan staat dat veld ook al op dat formulier. Zelf zou ik dat veld dan óók txtBreedingNumber noemen, dus doe je nu iets dubbelop.
 
wederom bedankt voor je antwoord. Waarom ik de breedingnumber wil meegeven is het feit dat bij geen waardes in het contineous form er ook geen waarde (dus breedingnumber) in dit veld komt te staan. En ik wil graag wel het breedingnumber bovenaan hebben staan. Ik dacht het zo te kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
??
.. bij geen waardes in het contineous form er ook geen waarde (dus breedingnumber) in dit veld komt te staan. En ik wil graag wel het breedingnumber bovenaan hebben staan.
Als je geen BreedingNumber hebt, hoe kun je dat dan laten zien? Je kunt pas een nummer laten zien als het er is, lijkt mij. Maar nu snap ik er nog minder van dan ik al deed, want ik was er compleet van overtuigd dat het tweede formulier een enkelvoudig formulier zou zijn. Dat je (desnoods) opent vanuit een doorlopend formulier. Niet andersom!
 
haha, ;)

een breedingnumber - bestaat uit meerdere dieren

ik maak dus eerst een breedingnumber aan en voeg daar dieren aan toe. Wanneer ik nog geen dieren heb toegevoegd heb ik al wel een breedingnumber aangemaakt. Hoop dat dit iets verduidelijkt :)
 
Een heel klein beetje. Dat roept dan wel een nieuwe vraag op: waarom niet het subformulier op je hoofdformulier gekoppeld? Ik vermoed dat je iets fokt, en dan begint met een fok record met een ID (BreedingNumber). Dat fok record zal dan wel uit de vader en moeder bestaan, en nog zo wat gegevens, en het resultaat ervan wil je dan gekoppeld hebben aan het fokrecord. In mijn databases is dat soort constructie altijd een hoofdformulier op basis van het record met het unieke BreedingNumber (sleutelveldnaam in dit geval) en het subformulier staat dan op het hoofdformulier. En alle koppelingen zijn dan gelijk helemaal perfect geregeld, hoef je niks voor te doen. Dus de échte vraag is: waarom zo moeilijk?
 
bedankt voor je reactie. Maar het zit toch even net iets anders :)

ik heb een klein voorbeeldje gemaakt, zou iemand dit kunnen aanpassen zodat de waarde van het formulier mee wordt genomen naar het geopende formulier?

Alvast bedankt!Bekijk bijlage Open Form.rar
 
Da's nogal een kale db; wat moet er precies gedaan worden?
 
Ik denk dat ik het weet :).
Code:
Private Sub cmdOpen_Click()
    DoCmd.OpenForm "frmNameOpen", WindowMode:=acDialog, OpenArgs:=Me.txtName
End Sub

En op het tweede formulier:
Code:
Private Sub Form_Load()
    If Not Me.OpenArgs = "" Then Me.Text0 = Me.OpenArgs
End Sub
 
Octafish, even inbreken aangezien topic nog niet gesloten werd; die openargs blijven die ook bestaan zoals de Tempvars nadat je de formulieren gesloten hebt?
 
Nee, een OpenArgs is weg als je het formulier weer sluit. Je kunt ze uiteraard altijd overzetten naar een modale variabele of TemVar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan