Waarde van formulier naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
9.812
Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik in een textbox, op een formulier, de waarde A zet, er in de query of tabel de waarde A true is?
Ik blijf hier steken;
Code:
If Textbox1.Value = A Then
 
Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik in een textbox, op een formulier, de waarde A zet, er in de query of tabel de waarde A true is?
Ik blijf hier steken;
Code:
If Textbox1.Value = A Then
Huijb

Als je in het tekstveld op je formulier een 'A' in kunt geven dan kan het nooit zo zijn dat je dan in je tabel een True of False kunt krijgen.
Wat je kan doen is op je formulier een tekstveld op nemen (niet afhankelijk) waarin je een ' A"kunt plaatsen. Afhankelijk van deze waarde kan je het tabelveld bijwerken.
Eventueel kan je dit tabel veld ook opnemen op je formulier, maar dan verborgen.

Code:
If TextboxHelp = "A" then
  Textbox1 = true
Else
  Textbox1 = False
End If

Hierbij ga ik er wel vanuit dat Textbox als Boolean is gedefineerd in je tabel

Succes

Wim
 
Iets specifieker.
In tabel 1 heb ik een kolom(velden) genaamd ploeg(dit is ook de textbox op het formulier) hier vul ik dus desgewenst een A of B in. Wanneer dat is gebeurt moet in tabel 2 in een kolom, dit is een ja/nee veld, een vinkje komen.

ps. Ik heb helaas geen voorbeeldbestand.
 
Maak een query gebaseerd op tabel A en tabel B. Maak een formulier gebaseerd op de Query.

If TextboxVanTabelA = "A" Then
TextboxVanTabelB = True
Else
TextboxVanTabelB = False
End If

mvg
Charles
 
Iets specifieker.
In tabel 1 heb ik een kolom(velden) genaamd ploeg(dit is ook de textbox op het formulier) hier vul ik dus desgewenst een A of B in. Wanneer dat is gebeurt moet in tabel 2 in een kolom, dit is een ja/nee veld, een vinkje komen.

ps. Ik heb helaas geen voorbeeldbestand.

Je hebt dus in tabel2 twee kolommen, een voor A en een voor B, begrijp ik.
Als er een A wordt ingetikt dan moet dat vinkje in de juiste kolm komen, evenzo bij een B.

Dit kan je oplossen door:
Code:
Private Sub Tekst1_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
Dim stsql As String
Select Case Tekst1
    Case "A"
        stsql = "UPDATE Tabel2 SET KolomA = True WHERE keyTabel1 = keyTabel2;"
    Case "B"
        stsql = "UPDATE Tabel2 SET KolomB = True WHERE keyTabel1 = keyTabel2;"
    Case Else
        Exit Sub
End Select
    DoCmd.RunSQL stsql
End Sub

Ik ga er vanuit dat in beide tabellen de key voorkomt.
Zoniet laat dat even weten, dan wordt het iets anders.

Wim
 
Bedankt beide voor de suggesties. Ik ga even verder met de oplossing van Bakk4318, dat begrijp ik in eerste instantie even beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan