• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde van uit combobox ander blad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrnico

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
109
ik heb dit in mijn code staan
heb alleen een probleem dat het de combobox (Handtekening1) niet op het zelfde blad staat als de rest van de code
hoe los ik dit op zou even kijken of ik een voorbeeld bestand kan maken maar misschien dat iemand zo een oplossing weet

Sheets("Handtekening").Shapes(Handtekening1.Value).Copy

Bekijk bijlage handtek1.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook prima zonder VBA op te lossen.
 

Bijlagen

  • handtek1.xlsx
    82,1 KB · Weergaven: 26
ja ik weet dat het zo kan maar ik moet het via een vb knop doen omdat ik er bij de handtekening op het 2e blad een wachtwoord bij wil doen afhankelijk van de naam omdat dat de werkverantwoordelijke is en dat moet niet zo iedereen kunnen tekenen en ik moet ze in meer dan 1 blad invoegen dit is alleen even een voorbeeld opstelling
 
En wat gaat een knop daaraan veranderen? Als bepaalde zaken wel of niet zichtbaar mogen zijn dan kan je dat beter ondervangen door gebruik te maken van de Windows username. Of een bladbeveiliging gebruiken en alleen de geautoriseerden het wachtwoord geven.
 
het is een bestand waar alle monteurs in de werkplaats bij kunnen

alleen moet aan het einde door de werkverantwoordelijke getekend worden dit wil ik door middel van een akkoord pagina doen
dit lukt mij bijna alleen om onnodige afbeeldingen te verwijderen verwijderd hij bij elke keer plaatsen alle afbeeldingen
deze moet hij dus vervolgens opnieuw plaatsen maar het probleem is dat de handtekening van de monteur op een andere pagina staat
dan de pagina waar de werkverantwoordelijke tekent

dus ik moet de waarde van de combobox van een andere pagina halen

Sheets("Handtekening").Shapes(Handtekening1.Value).Copy
 
En waar is dat in het bestand te vinden? Drie namen met drie handtekeningen maakt het geheel niet echt duidelijk. Wat pagina's binnen Excel zijn?
 
Wat maakt het uit of het blad1 heet of meting die naam kan ik altijd weer aanpassen toch het gaat erom dat die combobox handtekening1 op een ander blad staat dan blad2 waar nu de knop zijn info van handtekening2 weghaalt
 
Wie mag op blad1 een handtekening zetten? Wie mag er op blad2 een handtekening zetten? Als je niets wil/kan uitleggen hoe en waarom het zo in elkaar steekt dan is er niets voor te maken. De suggesties in #4 heb je blijkbaar gemist.
 
Het is niet gewoon mogelijk de naam van handtekening1 op een andere manier te zoeken dat het bestaande script werkt
 
Als je werkelijk op geen enkele gestelde vraag inhoudelijk kan reageren dan wens ik je veel succes met het vinden van een oplossing.
 
Zoiets?
Code:
Sub Handtekening2_Change()
Dim pic As Shape, i As Long
Application.ScreenUpdating = False
For i = 2 To 3
   With Sheets(i)
      For Each pic In .Shapes
        If pic.Type = 13 Then pic.Delete
      Next pic
Sheets("Handtekening").Shapes(Handtekening2.Value).Copy
        .Paste
        .Shapes(Handtekening2.Value).Top = .Range("h6").Top
        .Shapes(Handtekening2.Value).Left = .Range("h6").Left
    End With
 Next i
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan