• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendzwaag

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2015
Berichten
7
Ik heb een vraag over het vastzetten van een waarde ik heb een bestand wat ik meerdere jaren wil gebruiken dat doe ik door een begindatum aan te geven.

ik wil dat de totalen van dat jaar in een tabel gezet worden nu is het zo dat als ik het jaar tal verander de waarden daar van ook veranderen
dat is nu net niet de bedoeling.
wie weet daar wat op

groeten Berend
 

Bijlagen

  • test datum.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 23
Is het een idee om aan het einde van het jaar die "jaargegevens" te kopiëren en op dezelfde plek te plakken als tekst?
 
Ik zou 1 excel bestand maken met alle gegevens in 1 werkblad.

Daarna zou ik een draaitabel gebruiken voor het analyseren van de data.
 
@Ginger,

Is het een idee om aan het einde van het jaar die "jaargegevens" te kopiëren en op dezelfde plek te plakken als tekst?

Kun je het beter niet plakken als "waarde", zodat je er ook eventueel nog mee kunt rekenen?
 
@Ad
Kun je het beter niet plakken als "waarde", zodat je er ook eventueel nog mee kunt rekenen?

Yep, die bedoelde ik ook "Paste As Value" vertaal ik voor m'n collega's altijd als "plak 'm ff als tekst" als ze zulk soort gelijke vragen hebben. Maar je hebt gelijk. Dank voor je rechtzetting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan