Waarom klopt er niks van alle snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Berichten
36
Beste Helpmij-ers,

Ik zit me nu al een tijdje op te winden over mijn internet verbinding.
We zijn sinds kort overgestapt naar upc. Na een paar maanden besloten we het internet abonnement te upgraden naar 125 mb/ps.
Nu blijkt (op mijn pc) dat er niks van klopt, tenminste dat denk ik. Mijn repeater geeft 52 mbps aan, wat ik redelijk vind omdat het een repeater is en er de router staat op de begane grond terwijl de repeater zelf op de 2e verdieping staat. Maar als ik nu iets wil downloaden op steam kom ik op hoogste snelheid: 1,8 mbps. Dit vind ik erg tegenvallen, ik dacht nou die 2gb downloaden we ff... niet dus...
ik vraag me dus af waar dit aan zou kunnen liggen. Die 1,8 mbps heb ik behaald toen ik skype, spotify offline zette en chrome ook afsloot, het ligt er dus waarschijnlijk niet aan dat ik nog internet programma's open heb staan. Dit probleem doet zich ook niet alleen voor bij steam, maar ook op bijv. Chrome, daar moet ik toch ook wachten op iets van bijv. 20/30 mb. wat mij ook tegen de borst stuit aangezien upc 125 mbps heeft beloofd en de router 52 mbps aangeeft. Ook heb ik een "netwerk ontvanger" (ik weet niet hoe je zo'n ding noemt, je weet wel zo'n usb stick die internet ontvangt. Bij dit ding staat: snelheid: Tx:65 Mbps Rx:130 Mbps Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Situatie:
Upc Router op de begane grond. (meterkast)
Repeater (Netgear WN2000RPT) op de 2e verdieping.
PC, loopafstand naar repeater: ongeveer 4m.
usb netwerk ding (Sitecom 300N X2 USB Wireless LAN utility)

Alvast bedankt, Caspar
 
Hoe sterk is het WiFi-signaal op de tweede verdieping als je de repeater uitzet?
 
http://td-er.nl/2013/02/25/netwerksnelheid-meten/

Leesvoer.
Het is van vele factoren afhankelijk die snelheden.


Er is veel verwarring over de snelheid van 802.11-apparatuur. In advertenties en folders doet men alsof de vermelde snelheden vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld ethernet-snelheden. Ook in het bovenstaande wordt steeds gesproken over "doorvoersnelheid". De snelheden 11Mbps of 54Mbps zijn echter geen doorvoersnelheden maar de ruwe snelheden van het radiokanaal. De radioverbinding is half-duplex (de stations kunnen alleen om-en-om zenden, niet tegelijkertijd) en er gaat tijd verloren bij het omschakelen van richting. Bovendien komt er nog extra overhead bij door foutcorrectie en hertransmissie. Al met al is de daadwerkelijke doorvoersnelheid maar hooguit de helft van deze radiokanaal snelheid, en meestal minder.
 
Laatst bewerkt:
Naast de genoemde tips kun je de computer ook eens bedraad aansluiten en dan speedtesten, dan weet je zeker of het aan het draadloze gedeelte ligt.
 
Naast de genoemde tips kun je de computer ook eens bedraad aansluiten en dan speedtesten, dan weet je zeker of het aan het draadloze gedeelte ligt.



Post dan even het bovenstaande. http://www.speedtest.net dan: Share this result > Forum > Copy

Wat heb je voor een soort verbinding?
De stick is een USB WiFi Adapter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan