Waarom mijn PPS niet meer automatisch wordt gestart sinds Windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Hallo allemaal,

Sinds ik met Windows 8 werk valt het op dat, als ik een mooie PPS presentatie krijg van iemand, deze niet meer automatisch als presentatie wordt gestart.
Ik gebruik de Microsoft Office 2010 pro (dus daar kan het toch niet aan liggen).
Als ik zo'n presentatie opstart dan wordt wel PowerPoint opgestart, maar dan in de bewerkmodus. ik moet zelfs eerst klikken op bewerken, dan klikken op diavoorstelling en dan op "vanaf begin", dan pas wordt de PPS automatisch weergegeven!
Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Is dit weer iets met de samenwerking van Windows 8? Is hier iets aan te doen of zijn de glorietijden van de mooie presentaties voorgoed voorbij?
Hoop dat iemand mij kan helpen.
 
je moet gewoon op F5 klikken om de presentatie te starten.
 
Weet je zeker dat het gaat om een bestand met de extensie .pps?
Als de extensie .ppt is zal Powerpoint inderdaad in bewerk modus starten.
 
Laatst bewerkt:
zoals ik zeg, zelfs als het een ppt(x) is klik je na openen gewoon op F5 om te starten.
 
Ja, dat is bekend.
Maar een .pps start normaal gesproken automatisch in afspeel mode.
 
Dank je wel de Jean, als ik daarna op F5 klik dan start het automatisch.
Edmoor, het is echt een PPS.

Dus sinds de Windows 8 kan een PPS nooit meer automatisch starten zoals vroeger in de andere Windows versies, dus voortaan altijd met F5? Of weet iemand waar het aan ligt? Want mijn probleem is hiermee niet echt opgelost.
 
ik denk eerder dat het met office 2010 te maken heeft en niet met win 8, ik draai win 7 en heb dit ook.
 
Dank je wel de Jean, als ik daarna op F5 klik dan start het automatisch.
Edmoor, het is echt een PPS.

Dus sinds de Windows 8 kan een PPS nooit meer automatisch starten zoals vroeger in de andere Windows versies, dus voortaan altijd met F5? Of weet iemand waar het aan ligt? Want mijn probleem is hiermee niet echt opgelost.
 
Dus eigenlijk zeg je, De Jean, dat dit probleem niet op te lossen is? Ik had dit met Windows 7 niet.
 
Geef ons de uitvoer van het volgende, uit te voeren in een CMD-venster: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
assoc .pps
ftype Powerpoint.SlideShow.8


Zie in de bijlage wat het mij opleverde in mijn Office 2010 omgeving.

Tijs.
 

Bijlagen

  • SP32-20130104-143007.jpg
    SP32-20130104-143007.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 215
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan