Wachtwoordmodule - > ingegeven wachtwoord verbergen door middel van bepaalde tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

LosArrogantes

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
18
Hallo,


Ik heb het volgende wachtwoordmodule die ik in mijn BeforSave heb :
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
Dim a As Variant
a = InputBox("Geef uw wachtwoord: " & Chr$(13) & Chr$(13), "Wachtwoordmodule")
If Not a = "wachtwoord" Then Cancel = True
If Not a = "wachtwoord" Then MsgBox ("You are not allowed to edit/save this file!" & vbNewLine & "Please contact  for further instructions!" & vbNewLine & "e-mail adres")
If Not a = "wachtwoord" Then Exit Sub

End Sub

Nu wanneer men het wachtwoord moet ingeven is dit wachtwoord dan ook leesbaar op het scherm...
Ik zou dit wachtwoord willen verbergen door ***** of een ander teken naar keuze...

Ik weet dat dit mogelijk is en heb ook al bepaalde zaken gevonden op het net, maar niks blijkt in mijn module te werken...

Graag dan ook wat hulp van de genies die dit forum bevolkt, dit wordt zeer gewaardeerd! ;-)

Alvast bedankt!
 
Dat werkt niet in een Inputbox. Wel in een tekstbox van een userform. Daar kan je het attribuut PasswordChar op bijvoorbeeld * instellen.
 
Hmmm

Kan je een code posten met iets soortgelijks kwa info zoals in mijn code ?

Bedankt!
 
Nu niet, maar ik zal vanavond wel een voorbeeldje maken.
 
Het kan trouwens prima in een Inputbox, maar je moet er veel (meer) voor programmeren. Google maar eens op: hiding_text_in_a_ vba inputbox en je vindt wel een paar voorbeelden.
 
Kijk eens naar dit voorbeeld. Open het document, tik ergens iets in zodat het document gewijzigd is en sla het dan op.
Het wachtwoord is Wachtwoord
Bekijk bijlage Wachtwoord1.xlsm

Om even te vergelijken met je code in #1, dit staat in de Workbook_BeforeSave:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    frmPassword.Show
    
    If PasswordOk Then
        MsgBox "Het wachtwoord is goed" & vbCrLf & "Het document wordt opgeslagen"
    Else
        MsgBox "Het wachtwoord is onjuist" & vbCrLf & "De wijzigingen worden niet opgeslagen"
        Cancel = True
    End If
End Sub

En dit in een de module:
Code:
Public PasswordOk As Boolean
Public Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal dwMilliseconds As Long)

De code in het formulier kun je zelf bekijken, dat is ook niet veel.
 
Laatst bewerkt:
En het vervelende van de Windows Hooks is dat ze regelematig de VBA debug functie om zeep helpen en dat is heel vervelend. In dit geval lijkt het goed te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan