wat zijn maximale/sterkste/snelste? componenten/hardware voor dit moederbord?

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
117
Hallo, ik heb een oude computer met een MSI 990FXA-GD65 [MS7640] moederbord, met een AMD FX 8350 8 core processor en DDR3 8 GB 800 MHz 2x4gb en een AMD Sapphire tri-x R9 200 series.
EN wil deze maximaal benutten!, nu is mijn vraag, brengen andere onderdelen sneller en meer geheugen? bv?, betere/snellere processor?, Betere snellere videokaart?.
Brengen 1 of meerdere van deze onderdelen nog de moeite waard winst, het geld boeit me niet zo, maar als het geen verbetering opbrengt? Heeft het weinig zin natuurlijk, vind het gewoon leuk dit oude beestje maximaal te gebruiken voor wat oudere games en andere dingen, want bent er toch aan gehecht? lol. oh en WIndows 10 64bit home edition is de OS.
Of kan iemand mij wijzen hoe ik erachter kom wat de maximale/beste onderdelen zijn voor dit moederbord? ik heb vele termen en manieren op Google geprobeerd, maar pffffff kwam elke keer in een web terecht die me vragen niet beantwoorde. Bij voorbaat Dank voor jullie tijd en moeite. M.V.G. Peter
 
De snelst ondersteunende processor : Phenom II X6, Thuban type 1075T
Max 32 GB RAM verdeeld over 4 banken : Hier is de officiële lijst te vinden => https://storage-asset.msi.com/file/test_report/TR10_2401.pdf
Wat betreft de videokaart : hier de volledige (officiële) lijst . => https://storage-asset.msi.com/file/test_report/TR1_2401.pdf

En ik zou es gaan kijken naar een SSD, ondanks dat deze niet vermeld word.
Bron : https://www.msi.com/Motherboard/990FXA-GD65/support#testReport

Veel succes ermee !

PS Wellicht werken andere/niet vermeldde geheugenmodules probleemloos op dit bord ..
 
Spaar gewoon door voor een echte update, de wat oudere hardware is niet echt sneller te maken, behalve wat mijn bovenbuurman aanhaalde maar ik vermoed dat je wel in het bezit bent van een SSD.
Wacht op W12, ben je up-to-date.
Ook wordt er niets sneller met meer geheugen als er nu niet wordt geswapt.

Aan de andere kant kan dat ding nog een jaartje mee tot de ondersteuning voor W10 stopt.
Een Linux distro kan dan eventueel.
 
oke!! Dank jullie wel, maar lange pier ik heb al een veel snellere up too date pc, dit is een soort 2de pc extra?.
Het gaat erom dat ik aan dat oude moederbordje en die kast ben gehecht.
Heeft een speciale betekenis voor mij, heb ik gehad van een nu overleden familielid, daarom wil ik die 2 gewoon levend houden.
En er wat oudere spelletjes op spelen en wat dingen op in te slaan. Zoals video's en foto's van oa dat familielid.
En wat voor ssd's gaan op dit moederbord? want op de door whittey vermelde support#testReport staan 2 ssd van intel een van 60gb en een 160gb of zoiets?, en wil toch wel, als mogelijk is? 1 tb om ook opslag ruimte te hebben op deze pc, had nooit verwacht dat een ssd op dit moederbord kon? lol.
 
En wat voor ssd's gaan op dit moederbord?
Alle met een SATA aansluiting, is gewoon een harde schijf zonder draaiende delen met alleen geheugen.
Schaf er eentje aan van een gerenommeerd merk, Samsung, Crucial of Kingston e.d.
 
Crucial MX500 is prima, onlangs 1TB nog 60,00 euro.
 
Oké dank jullie wel, goed om te weten, maar ondanks whittey's gewaardeerde moeite kan ik er op gebied van videokaart niet echt uitkomen, want de snelste kaarten op de lijst waar hij naar linkte, is mijn huidige nog sneller? maar ik ben echt een noob op dat gebied en gaat me draaien in het hoofd als ik al die kaarten zie en over lees pfffoee lol. Dus stel de vraag maar heel simpel, kan ik daar nog winst op halen? binnen de mogelijkheden van me moederbord?, en is er een processor die windows 11 kan draaien?.
En mijn excuses als ik lui lijk, maar ben geen onderzoeker/researcher integendeel lol, het wordt na de zoveelste site/vergelijking/review een waas allemaal pffffoeee. En om nog lastiger te zijn ik kan een splinternieuw setje G.Skill RipjawsX krijgen, kan dit geheugen op mijn moederbord? het is gratis dus baat het niet......? maar ja werkt het op mijn moederbord.
  • Capaciteit: 16 GB Tooltip
  • Type geheugen: DDR3 Tooltip
  • Snelheid: 1600 MHz
  • Vormfactor: DIMM-geheugen
  • Opbouw: 2 x 8 GB
  • Voltage: 1.5 V
  • En wederom bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite en geduld vooral.
  • Met vriendelijke groet. Peter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan