WebbrowserControl opent default browser??

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimSun

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Berichten
45
Hoi Hoi

Ik heb heel google al afgespeurd, maar ik kan het nergens vinden, dus jullie zijn mijn laatste redmiddel!!!

Ik heb een website gemaakt, en nu heb ik via Microsoft Visual Basic 2010 een applicatie gemaakt om ervoor te zorgen dat deze website meteen fullscreen word weergeven...

Heel simpel, in mijn programma heb ik dus 2 forms..

FORM1 = splashscreen & een button om naar FORM2 te gaan...
FORM2 = geen borders en fullscreen en een webbrowser control die ingesteld staat op de betrefte site...

Het werkt perfect, totdat ik in mijn site een link open, die die eigenlijk in een normale browser in de pagina zelf opent doormiddel van een Iframe...
Op dit moment, hangt mijn programma zich op heel even, en dan opent hij die pagina in de default browser :mad::mad:

Wie o Wie kan mij helpen??

oja, hieronder even de code die ik heb gebruikt voor FORM1 - FORM 2 heeft helemaal geen code..., omdat hij alleen ma gebruikt maak van de webbrowsercontrol

FORM1 =

button code = form2.show()
me.hide()

Ik hoop dat iemand met de oplossing komt?? Als het niet duidelijk is, of heb je verder vragen, dan beantwoord ik deze meteen, aangezien ik dit echt dringend nodig heb, en zo niet verder kan met mijn project!!!

Met Vriendelijke Groet

Glen
 
ik heb nooit met webbrowser control gewerkt maar gezien ervaring krijg ik de indruk dat je het object moet gaan afvangen met een event.
Je wilt namelijk controle houden over wat er in de webcontrol gebeurt.
Ik denk aan een event wat controleerd wat er geklikt wordt.
Dan afvangen wat de control van plan is en ingrijpen.
ik kan me niet voorstellen dat een control in staat is een default browser te starten zonder dat je in kan grijpen.

ik zou me dus even verdiepen in wat browsercontrole events.
Ik zag zo snel even een serie van cat. Navigation:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.webbrowser.navigating(v=vs.110).aspx
 
Hey Bedankt voor de reactie... Ik heb eens gekeken ernaar... Ma kan er echt niet zelf uitkomen...

Maybe is er een andere manier om er voor te zorgen dat mijn pagina zicht automatisch fullscreen opent... Ma ik heb al verschillende manieren geprobeerd, met een aantal verschillende soorten software/freeware...

Ik heb iets gelezen over een een "API" in website terms!!! Ik kloot aardig wat aan met website's, ma dat snap ik gewoon niet...

Hoop dat iemand me nog kan helpen.....

Met Vriendelijke Groet

Glen
 
heb je overwogen om van stand alone naar webbased te gaan.
voor webbased is het niet altijd nodig om internet te hebben.
ik weet niet precies wat je programma doet en wat het nodig heeft.
is het niet mogelijk dat je in een browser start en vandaar uit je werkzaamheden doet?
ik programmeer veel programma's en kom maar zelden tegen dat een standalone programma nodig is.
Vaak zijn de standalone programmas gemaakt door mensen die webbased niet kunnen en daardoor steeds verder afwijken van moderne programma's moet als resultaat dat ze geisoleerd raken.
De support bij helpmij is zeer goed. Tijd voor een nieuw avontuur?

P.S. een vriend van mij heeft in VB voor 10 jaar ontwikkeld aan een programma met een webcontrol. Hij wilde zo nodig een eigen "skin" met extra's.
Zijn project is nooit van de grond gekomen en na 10 jaar heeft hij de handdoek in de ring gegooid omdat internet programma's hem met tgv snelheid inhaalde.
Zou zonde zijn als met jou hetzelfde gebeurd.
met alle respect, maar: stand alone is zo 1980 :)
als zelfs een groot programma als ms office webbased gaat is de kans groot dat over 3 jaar standalone niet meer ondersteund wordt.
Ik zou niks willen bouwen waarvan ik weet dat het stervende is.

P.S. om even mee te gaan in de stand alone denkwijze. Je webcontrol maakt gebruik van welke engine? toch niet IE hoop ik? dan heb je namelijk nog veel meer problemen.
Het wel of niet fullscreen gaan van je programma staat los van het feit dat hij na een klik de volgende pagina in de default browser opent.
 
Thanx voor je reactie.... maar volgens mij gaat dacht echt boven mijn pet.... haha

Ik wil gewoon eigenlijk heel simpel dat mijn website automatisch FULLSCREEN moet worden weergegeven.... zeg maar de f11 functie in de meeste browsers....

dat moet toch niet zo moeilijk zijn neem ik aan....

www.akuza.nl/AKUZAMUSIC dit is de betreffende site, resolutie is het beste op 1366 X 786...

het is puur voor eigen gebruik, vandaar dat ik het gebouwd heb op mijn resolutie....

Hoop dat iemand nog een suggestie heeft....

Met Vriendelijke Groet

Glen


Nog een suggestie??
 
Je vraag in het juiste forum stellen :). Je zit niet in het VB forum, maar in het VBA forum. Ergo: je trekt de verkeerde lezers...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan