• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wedstrijdschema invoeren n.a.v. dropdown menu.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
96
Hallo,

Ik heb weer even wat hulp nodig van 1 van de excel experts hier.

Ben bezig met een puntenlijst voor een competitie. Nou ben ik zo ver dat ik bezig met het ophalen van de uitslagen van een wedstrijd.

A.d.h van een dropdown menu wil ik de mogelijkheid hebben om een tegenstander te selecteren. En a.d.h. van deze selectie moet dan de uitslag naar voor komen en de spelers die die wedstrijd gespeeld hebben.

Bijgevoegd heb ik een excel bestand met de opzet zoals ik het wil.

in cel A5 selecteer je middels dropdown je tegenstander. Vervolgens zou dan in cel K5 t/m K15 de opstelling moeten komen te staan. Deze opstelling vul ik handmatig in in tab "schema".

Kan iemand mij een schopje in de juiste richting geven ? Het lukt mij maar niet.

alvast bedankt. Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Kopie van Map2-1.xlsx
    15 KB · Weergaven: 45
Dit is exact wat ik bedoelde. Ik kan weer even vooruit.

Mijn dank is groot!
 
Je weet ons te vinden bij het volgende probleem.;)
 
Bekijk bijlage Map2.xlsxen het volgende probleem is aangebroken. Wellicht dat ik de lat toch iets te hoog leg met mijn beperkte kennis van excel.

Soortgelijke situatie. Echter wil ik nu in cel U6 het resultaat hebben van dat wat ik op tab "checkouts" invul. Wederom weer passend aan de wedstrijd die is gekozen vanuit het dropdown menu.

nieuwe bijlage toegevoegd.
 
Bij het vergelijken gedeelte moet de ploeg enkel gezocht worden in de A kolom en niet in de A:B kolom zoals in uw formule.;)
 

Bijlagen

  • Kopie van Map2-1 aangepast.xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 48
Vervang ook even de formule in U8 door deze
PHP:
=SOM(N5:N14)/SOM(N5:O14)
Als ik nog een tip mag geven?
Gebruik zo weinig mogelijk samengevoegde cellen. Je kan beter de kolombreedtes aanpassen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan