• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weglaten van lege rijen bij functie ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dataheertje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2016
Berichten
35
De titel is misschien niet heel duidelijk.....

In de bijlage heb ik een documentje gestopt. Op een moederdocument worden auto's in een wagenpark beheerd. De standplaats is een variabele die dagelijks kan veranderen. Met de functie ALS wordt alle data ingelezen op de volgbladen, die als titel de betreffende standplaats hebben. Het doel is om alleen met het moederdocument te werken. Door gebruik van de functie ALS zijn er op beide volgbladen lege rijen zichtbaar.

Is het mogelijk om Excel de rijen te laten ordenen zodat de lege rijen niet worden weergegeven?

Bekijk bijlage helpmij.xlsx
 
Hoi,


Waarom gebruik je geen filter?
Makkelijkste oplossing m.i. om een overzicht per locatie te maken.

Maar als je per sé in aparte werkbladen wilt werken, is deze oplossing wellicht bruikbaar.

groet,
Lambert

Bekijk bijlage helpmij Lam.xlsx
 
OK
Ik ga even kijken.

Het is de bedoeling om met de waarden op de tabbladen nog verder te gaan rekenen. In ieder geval een SOM maken, gemiddeldes berekenen etc. Met een filter werken we nu en dat is suboptimaal.
 
Je kan dit ook makkelijk met een draaitabel oplossen, zie bijlage.

Je echte bestand zal veel meer locaties hebben, er is in de draaitabel een truuk om in één keer van alle steden een aparte draaitabel in een apart tabblad te maken. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Zou ook erg vermoeiend zijn als je 50 steden hebt : -).

Klik op een cel van draaitabel -> analyseren -> linksboven bij opties -> Rapportfilterpagina's weergeven. Dan maakt ie van alle mogelijke opties in het filter een tabblad met de goede draaitabel.

Gr Lennart
 

Bijlagen

  • draaitabel.xlsx
    19,8 KB · Weergaven: 33
Goede opmerkingen hierboven.

Maar als je nog een oplossing zoekt met een formule, zonder gebruik van hulpkolommen of draaitabellen: zie bijlage.

PS het is een matrixformule d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.
 

Bijlagen

  • helpmij (AC).xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 42
Dank jullie allen,

met de oplossing van Lam201 kan ik een goed werkend bestand maken. Ik heb een proefversie en het ziet er stabiel uit. Het vergt nog wel wat controle zo links en rechts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan