Wel WiFi verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandraw

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Berichten
39
Mijn laptop is verbonden met onze WiFi maar geeft aan geen internettoegang.
Laptop al 3 x naar mediamarkt geweest net opgehaald en probleem is er nog steeds.
Ze hebben een herconfiguratie systeem software uitgevoerd

Het rare is dat onze andere laptop, onze telefoons en deze iPad waar ik nu op zit te typen wel WiFi verbinding heeft

Ik word er moedeloos van en hoop dat jullie kunnen helpen
 
Hoi hoi sandra

Misschien moet je gewoon jouw modem resetten ? laat maar alles als maar aangesloten is staan een reset je jouw modem .... misschien helpt wat .. :( ( trouwens welke modem heb je ? ) ..

Als je maar bij Google intypt geen internet wel WiFi ofzo dan krijg je veel verschillende type modems instellingen maar ook bij verschillende providers, een van zo handleidingen zeker jou helpen ook wat kan ?
 
Laatst bewerkt:
Zo een paar ideeën, ook gedebiteerd in andere discussiedraad:
a. Het is op de 2,4 ghz band en er is 802.11g danwel 802.11n ingesteld, terwijl de wifi adapter in de laptop daar niet mee overweg kan. Dit is wel heel negatief gedacht, dus ik verwacht niet dat dat het geval is.
b. Het is op de 2,4 ghz band en er is WPA2 ingesteld terwijl de wifi adapter in de laptop alleen met WPA of WEP overweg kan. Dit is wel heel negatief gedacht, dus ik verwacht niet dat dat het geval is.
c. Kijk eerst eens in de instellingen van je wifi router na hoe het 2,4 Ghz netwerk is ingesteld en meld het terug.
d. Kijk daar ook of MAC-filtering aan staat, want anders kunnen alleen (MAC adressen die zijn ingedragen) wifi adapters ermee verbinden.
e. Ook kan het zijn dat alle ip-adressen reeds zijn uitgegeven die beschikbaar zijn in de DHCP scope van de router. Kijk dus ook de DHCP lease tabel na en welke ip-adressen er in de DHCP scope zitten.
Desnoods (raad ik zowiezo aan): Even de wifi router uitzetten, even wachten, weer aanzetten en dan opnieuw verbinden. Die tip gaf ROYONIX ook al, en is zeker een tip die nagevolgd moet worden.

Verder zou het wel ******* handig zijn om merk + type router, de wifi instellingen door te geven (zie c., d. en e.) en ook welk merk + type laptop het betreft, welke versie Windows etc.
Vooral bij Atheros gebaseerde wifi adapters kan het zinvol zijn om nieuwere drivers te installeren, dus ook in Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters, kijken welke wifi adapter staat genoemd.

Tijs.
 
Het is een experiabox V8
Ik heb hem gereset heeft niet geholpen image.jpg
Enable Mac filtering is niet aangevinkt
Hp pavilion dv7 notebook pc
Windows 7

Microsoft virtual wifi miniport adapter#2
Microsoft virtual WiFi miniport adapter
Intel (r) centrino (r) wireless n1030
 
Sandraw kan je het exacte modelnummer van je laptop ook meegeven want er bestaan diverse hp pavilion dv7 laptops?
 
Aangezien je verdere apparaten gewoon werken op de wifi...
-als je nog een draad van je modem/router naar je laptop kan leggen,probeer dat dan even uit...dan weet je zeker dat je laptop het doet
-actualiseer de drivers (maar dat was al een hint)...

sxxs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan