Welk onderdeel kan ik het beste upgraden voor games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Berichten
102
Hallo, ik wil graag mijn pc upgraden om high-end games als crysis met hoge fps te spelen :) Dus ik wil graag weten wat nou het beste is om te upgraden..

Ik heb nu dit:

Geheugen: 2GB DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz) - [DDR2-666]
Videokaart: Sapphire HD3870
CPU: Amd Athlon 64 x2 (2.8ghz)
 
Mischien het geheugen updaten.
Die videokaart is toch nog best redelijk of haal ik hem in de war met een andere
 
Die videokaart is inderdaad niet slecht.. maar juist goed :thumb: :p
 
cpu en moederbord. DDR2 geheugen en videokaart kun je meenemen. Denk dat hier de beste prestatiewinst te behalen valt. Aangezien je een 3870 hebt zou ik voor een crossfire bordje gaan, kun je later altijd nog een 3870 bijplaatsen.
 
cpu en moederbord. DDR2 geheugen en videokaart kun je meenemen. Denk dat hier de beste prestatiewinst te behalen valt. Aangezien je een 3870 hebt zou ik voor een crossfire bordje gaan, kun je later altijd nog een 3870 bijplaatsen.


Ok, bedankt :)

Maar wat voor soort moederbord moet ik dan kiezen?

Edit: Ik heb nu een moederbord gevonden dat mij wel goed lijkt: http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=106199 iemand nog een mening hierover?
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt :)

Maar wat voor soort moederbord moet ik dan kiezen?

Edit: Ik heb nu een moederbord gevonden dat mij wel goed lijkt: http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=106199 iemand nog een mening hierover?

Prima moederbord, niks op aan te merken. Alleen, als je Crysis op een behoorlijke resolutie en genoeg fps wilt spelen, zou ik je videokaart upgraden, of eventueel een tweede HD 3870 toevoegen. Dit is een belangrijkere factor dan de CPU in dit geval. :)
 
Prima moederbord, niks op aan te merken. Alleen, als je Crysis op een behoorlijke resolutie en genoeg fps wilt spelen, zou ik je videokaart upgraden, of eventueel een tweede HD 3870 toevoegen. Dit is een belangrijkere factor dan de CPU in dit geval. :)

Maakt het veel verschil om een 2e HD3870 erin te zetten? Of kan ik beter een duurdere videokaart nemen?
 
Maakt het veel verschil om een 2e HD3870 erin te zetten? Of kan ik beter een duurdere videokaart nemen?

Met een tweede HD 3870 kaart gaan je prestaties er flink op vooruit, absoluut. Je kunt twee dingen doen: een extra HD 3870 kopen en die in Crossfire zetten (wel een voor Crossfire geschikt moederbord met twee of meer PCIe x16 sloten nodig) of je kunt deze HD 3870 verkopen, en met wat extra geld dat je bijlegt een HD 4850 kopen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan