Welke bij wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thex

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
8
Ik ben naast mijn videokaart ook van plan mijn moederboord + proccesor te gaan upgraden.

Ik ben een beetje gaan zoeken op het interpret maar ik kom er maar niet uit welk moederboord bij welke proccesor hoort. Hoe kom ik hier achter?

Me nieuwe proccesor word hoogstwaarschijnlijk een: AMD Ahtlon XP 2400+

Ik heb dit wel opgezocht maar word er niet echt veel wijzer van. Link
Vooral niet als ik dan hier bij ga kijken welk moederboord ik bij de proccesor wil: Link

Dus me vraag is dus: Hoe kom ik erachter welk moederboord bij welke proccesor past? En voornamelijk voor de AMD Ahtlon XP 2400+ ;)

Alvast Hartelijk bedankt :D
 
De AMD Athlon XP is geschikt voor socket-A 266 moederborden, dus daar ben je naar op zoek.

Persoonlijk zou ik voor ongeveer € 15 meer kiezen voor een 2600+

De AMD Athlon XP 2600+ is geschikt voor socket A 333 / 400 moederborden.
 
AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB)
AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB, Boxed)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed)
AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB)
AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB, Boxed)

En welke is dan het beste van deze ?
Ik heb die andere 2 2600+ er niet bij gezet omdat die weer net te duur zijn ;)
 
Boxed houdt alleen in dat er een cooler bij zit, verder niets.

verder zou ik kiezen voor de 333 Mhz, en dan heb je alleen nog eeb keuze uit

AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB, Boxed)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed)

Nu lijkt de tweede sneller te zijn, maaar de eerste heeft 512 Kb L2 cache (Barton).
 
AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB, Boxed)

Ik neem dan die. Hoe kan ik zien welk moederboord erbij past?
Ik zie dus bij de pricewatch van tweakers dit staan:
Asus A7V8X-X ATX Via KT400
Chaintech 7VJL, KT333 (Lan, Sound)
Epox EP-8KRAI, KT600 (Sound 5.1, Lan, Sata-Raid)
(Dit zijn dus niet de moederboorden die ik wel maar om ff een voorbeeld te geven ;) (wat tussen haakjes staat snap ik wel ;) )
Aan wat kan ik zien dat ze bij die proccesor passen? dat snap ik namelijk niet helemaal. Of zouden al deze moerderboorden erbij passen: Link ???

Harstikke bedankt :D
 
Ik zou gaan voor de Epox, prefecte moederborden, bijna onverwoestbaar, een de vele extra's bij epox natuurlijk :D

BTW:
lan=met deze poort kun je jezef op een netwerk aansluiten (lanparty's) of internet aansluiten,modem,.... wanneer dit niet op je moederbord zit is dat eignelijk geen ramp, want er bestaan vrij goedkoope lan kaartjes

sound=is de onboard geluidskaart, bij de epox is da 5.1 waarbij 5 staat voor het aantal speakers, en 1 voor de bass speaker, maar je kan natuurlijk nog altijd 2.1, 4.1,... op je moederbord aansluiten (naargelang je speakerset)

Sata=de nieuw HDD aansluiting, (vroeger en nu nog altijd IDE of Sata het verschil? sata heef een dunnere aansluiting)

Raid=is wanneer je verschillende harde schijven bezit kan je deze in verschillende opstelling opstellen, bijvoorbeeld, je hebt twee dezelfde harde schijven, je kan ze instellen dat je gegevens verdeeld worden over je twee HDD zodat je schrijfsneldheid verdubbeld, .... (er zijn vele combinaties)
 
Niet ***lig bedoeld... maar heb je me post wel goed doorgelezen? :rolleyes: Die moederboorden zette ik erbij als voorbeeld ;) En die afkortingen wist ik ook ^_^ Mja geeft nix ^_^Me vraag van daarnet geld dus nog steeds :D
 
moet eens kijken op de site van de fabrikant :D , had je vraag niet goed gelzn, ;)
 
Je moet nu dus een mainboard hebben met Socket-A en een FSB van 333/400 Mhz.

Asus MB A7V600-X KT600 AMD Athlon
Asus MB A7N8X-X AMD Athlon
Asus MB A7N8X-E Deluxe AMD Athlon

Dit zijn een paar asus borden die voldoen.
 
Ik heb besloten het word het volgende:

512MB PC3200 DDR (TwinMos)
AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB, Boxed)
MSI KM4M-L, KM400 (mATX, Sound 5.1, Lan, VGA)
ATi Radeon 9600 Pro 128MB

Word dus hopelijk wel een goede pc. Alleen nog ff door sparen nu, en me ouders lief aan kijken ^_^

Als deze dingen niet kunnen kan iemand dat dan zeggen, dus als hetniet bij elkaar past ;)
 
Jep, eventjes gekeken en er zit nog een foutje in, luckklik hier , daar staat dat het moederbord maar ram ondersteund tot PC2700 DDR (staat bij main memory)

Good luck:thumb:
 
Msi website

Daar staat juist weer dat die ook 3200 ken?
Heb er nu dan wel voor gekozen voor de 2700 omdat dat wat zekerder is dan ;) Tnx voor het zeggen ensow :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan