welke externe hdd op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Berichten
95
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn pc te voorzien van een ssd, en dan alle films, foto's en muziek wat ik op de pc heb staan over te zetten naar een externe hdd die aangesloten kan worden op de router, zodat ik met alle apparaten die op het netwerk zitten toegang heb tot de bestanden.

Nu vroeg ik mij alleen af welke harde schijf het beste is, of zou dat niet zo heel veel verschil maken? Aangezien de router over een USB 2.0 poort beschikt. Volgens mij zijn nagenoeg alle 3.0 apparaten gewoon te gebruiken op 2.0.

Dus waar het mij meer om gaat is welke hdd het minst gevoelig is voor eventuele beschadigingen waardoor ik bestanden kwijt raak.

De router waar het om gaat is de Engenius ESR350 ( http://www.engeniustech.com/home-networking/routers/16740-esr350 )

Ik kan namelijk ook nergens vinden wat de max grootte is van de schijf die er op aangesloten kan worden.

Groetjes Marcel
 
Hallo Marcel,

Ik zou persoon een kleine NAS aanschaffen daarmee kun je al je bestanden over je netwerk delen.
Ik heb laaste week ook gekocht en het is erg handig.

Veel succes ermee

Met vriendelijke groet,

Rik
 
Hallo Rik,
Mijn router heeft een functie om een externe harde schijf als nas op te stellen, zonder een echte nas server aan te schaffen.
Dus ik dacht dat ik met 3tb eerst een poosje vooruit kon, en dan misschien later nog een keer kijken voor een nas.
 
Staat idd niet in de manual, dus wij kunnen het ook niet weten...
Aangezien er een USB2 poort opzit,.. is de kans groot dat 2TB het max is (oudere technologie immers)... maar het hoeft niet waar te zijn...
Het simpelste is gewoon hun helpdesk een mail te sturen, dan heb je een direct antwoord en hopelijk zonder voorbehoud...
 
Ja, want het hangt vd software in de router.... en daar horen zij van te weten of het ondersteund wordt....
 
Ja precies daarom vroeg ik er ook naar misschien was er hier iemand die het antwoord wist.
Maar ik ga inderdaad maar even een mailtje sturen naar de service desk van EnGenius

Ik zal jullie hier ook wel even op de hoogte houden van het antwoord
 
Het heeft een poosje geduurd, maar inmiddels heb ik een nas aangeschaft een Omninas Shuttle met ruimte voor 2 schijven. Ook heb ik inmiddels 1 schijf er in van 2 TB, en nu wil ik op de router een VPN instellen, zodat ik vanaf bijvoorbeeld de camping ook bij mijn bestanden kan.
Op zich lukt het redelijk dacht ik met een beetje hulp van internet, alleen op een gegeven moment moet ik 2 ip-adressen invoeren bij de IP-instellingen VPN-server. Kan iemand mij vertellen waar ik die IP-adressen kan vinden?
Als ik kijk bij de status van het modem, staan er wel 2 adressen bij WAN IP en bij Gateway maar die liggen niet in hetzelfde subnet.

Alvast bedankt
 
Bij een VPN mag je iig niet aan beiden zijden een zelfde (lokale!) subnet hebben... das voor de software nogal "verwarrend"..
Zet anders een printscreen neer van je invuldeel.
 
Staat erbij in de uitleg rechts... :eek:
Server ip is het gateway adres op de plaats waar je heen gaat/inbelt/connectie maakt...
Extern-ip bereik: is de pool die door de DHCP server daar ingesteld is... zodat ie hem altijd kan vinden....
Meer kan ik er niet van maken.....
Dus als je elders een 192 bereik heb is het wellicht handig om thuis een 10 bereik te nemen.
Voor de werking van je netwerk maakt het thuis niet uit als je alles op DHCP hebt staa. Als je ergens een printer of zo op een vast ip adres hebt gezet moet je die aanpassen en in het 10 bereik zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan