Welke pc kan ik het beste nemen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnig

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
12
Dag allemaal,

Ik weet eigenlijk niet goed waar ik het beste mijn vraag kan stellen, dus vandaar ik het nu wel hier probeer.

Ik ben nu bezig met mijn ondernemingsplan. Ik wil op korte termijn gaan starten met een professionele webwinkel. Er komt een groot aantal produkten op mijn site te staan. In mijn ondernemingsplan heb ik een Apple pc meegenomen. Ik kom nu al op zo'n 4400,- inclusief BTW. Ik wilde graag een Apple, vanwege positieve verhalen binnen mijn familie, vanwege het feit dat ze langer mee gaan ( minder snel vervuilen ) en minder virus gevoelig zijn. In de 4400,- zit de nieuwe Retina display.

Omdat ik natuurlijk de hele dag met cijfers bezig ben, heb ik nooit nagedacht over de hoogte van dit bedrag. Ik wil dus gaan starten met een professionele webwinkel ( Magento ).

Een grafisch ontwerper vertelde mij vandaag dat hij juist weer van een Apple naar een Microsoft PC is overgestapt. En ik maar denken dat een Apple het beste was voor een grafisch ontwerper ! ( Wel gebruikt hij een Eizo monitor ). Hij gaf aan dat de nieuwste Windows echt wel heel goed werkt en dat dit prima kan. Je bespaart volgens hem wel zo'n 2000,-.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening en ervaringen. Welke pc kan ik het beste nemen ? Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een Apple. Eigenlijk, in tegenstelling tot veel andere mensen, gaat het mij meer om het besturingssysteem, dan om het design. Ook omdat ik zelf produktfoto's moet plaatsen in mijn webwinkel. Apple schiijnt dan weer beter in dit soort dingen te zijn.

Die € 2000,- kan ik misschien beter gebruiken voor een aanvulling op mijn voorraad of voor een aanvulling op mijn marketingbudget, dan dat ik het alleen investeer in een Apple PC. Bovendien vind ik het irritant, dat ik niet alle toetsenborden kan gebruiken op een Apple en dat niet alle programma's even soepel lopen op het besturingsprogramma van een Apple ( zo is mij verteld ). Ook m.b.t. de telefonie, zit ik direct aan zo'n dure Iphone vast. Ik vind het fijn, dat je bij zo'n Apple geen gigantische processor naast je pc hebt staan. Bij andere pc's is dit wel het geval.
Maar is het echt € 2000,- verschil ? ( Het is inclusief een externe harde schijf + router ). Het gaat dus om een laptop ( Retina nieuw ) en een 27" scherm. Wat zouden jullie doen ? Wat is jullie mening ?

Misschien dat ik ter vergelijking eens een andere winkel binnen moet stappen.

En misschien een Microsoft pc met het besturingsprogramma van Apple ? Dat kan toch ook ? Bij wie moet ik dan zijn ?

Alvast hartelijk dank !
 
Als je het aan mijn vraagt moet je gewoon Windows 7 gebruiken. Windows is toch het best verkochte merk. Ik ben echt en Windows fan :).
Windows ,Windows ,Windows
 
Hahaha; leuk om te horen. Apple: duur, duur, duur......
Kreeg het advies om gewoon een laptop + een desktop te nemen, zodat ( mocht één van mijn pc's crashen ) ik er één achter de hand heb. Misschien ook wel beter dan 1 Apple pc + monitor voor 4400,-.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn je specifieke eisen met de laptop en of desktop ?
Hoeveel wil je opmaken aan beide ?
Wat moet je er allemaal bij ?

Als je hier even antwoord op wilt geven, dan kunnen we ook moet voorstellen komen denk ik. :p
 
Dag Ozanishier,

Mijn excuses dat ik wat laat reageer. Ik ben nu met zoveel zaken in één keer bezig, dat het mij niet eerder is gelukt. Ik heb nu inmiddels al een pc en laptop gevonden, die ik in mijn begroting mee ga nemen. Wel gewoon met Windows als besturingsprogramma. Gisteren bij Mediamarkt, zeiden ze dat ik bij beide pc's wellicht niet eens zoveel geheugen nodig heb, alleen toen ik probeerde een pc met minder geheugen te vinden ( om de kosten te drukken ), merkte ik dat het maar om een paar tientjes verschil gaat. Dan maar iets meer geheugen, dan te weinig. Het aantal produktfoto's, zal toch snel toenemen. Ik denk dat de meeste foto's worden aangeleverd door de fabrikanten / leveranciers, maar toch wil ik op den duur zelf ook het e.e.a. gaan bewerken. Wellicht mooie showfoto's. Wellicht is het dan verstandig om eens te gaan kijken naar de mogelijkheden qua software. Ik vind het toch belangrijk om minder afhankelijk te zijn van zo'n duur designbureau. Ik stond er versteld van, toen ik van een aantal webwinkels ontdekte, dat ze zelf hele mooie design / produktfoto's hadden gemaakt. Misschien dat jij ideeën hebt ? Verder heb ik natuurlijk een backup nodig van de klantengegevens, foto's, mailings etc. Uiteraard huur ik een hostingpartij voor mijn webwinkel zelf. Wat ik wel belangrijk vind is een NAS. Ik neem aan dat ik de harde schijf binnen zo'n NAS altijd als externe harde schijf heb, zodat mocht mijn pc crashen, ik altijd bij mijn gegevens kan ?
 
Als je zelf je pc samenstelt kan je er veel meer uit halen dan een kant-en-klare pc. Maar het is en blijft jou keuze :p
 
Dank je wel voor je goedbedoelde antwoord, maar ik heb daar natuurlijk niet zoveel aan. Als ik veel verstand had van pc's dan had ik hier geen vragen gesteld. Dan al helemaal en pc bouwen; dat is volstrekt onmogelijk als je hier geen kennis van hebt. Beetje zonde van de tijd mijn email bericht.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Zelf samenstellen is inderdaad veelal beter en goedkoper. Hier op Helpmij.nl willen ze je best helpen met een systeem samen te stellen. Iets wat heel vaak gebeurt in deze sectie. Men zoek bij winkels zoals Alternate of Azerty, waarbij je de mogelijkheid hebt om het bij het bedrijf te laten assembleren. De kennis is dus aanwezig, vele hebben dit voor jou gedaan, zonder dat ze zelf de nodige kennis in huis hebben.

Voordeel van een eigenbouw is, dat deze makkelijker te upgraden zijn in de toekomst. Als bedrijf kan je dat dan weer onkosten schelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan