welke programmas verwijderen (helemaal of uit het startmenu)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo Helpers,

Twee dingen:

Bij het opstarten van je PC start een legioen programmas, waarvan ik althans geen idee heb of ze essentieel zijn om mee te doen. Ze zullen de PC daardoor ook traag maken denk ik. Ik zag dat vandaag weer toen ik Glary Utilities draaide. Ik kan ze allemaal aanvinken en uit het startmenu verwijderen, maar misschien geeft dat een hoop ellende. Of start zo een programma daarna zelf wel op als het echt nodig is – of vraagt me erom eventueel?

Dan nog wat anders: hoe kan ik uitmaken welke programma's ik van de schijf kan verwijderen? Bijvoorbeeld van HP heb ik een fotoprogramma, dat ik niet gebruik. Maar misschien verwijder ik dan ook dingen die gedeeld worden met het printprogramma. Is er een (vuist)regel waarmee ik zoiets kan beoordelen? Bijvoorbeeld “nooit gebruikt sinds installatie (door de fabrikant of door mij)”? Configuratiescherm> software is niet duidelijk daarover, ik zie vaak voor de beoordeling van het gebruik: 'Zelden', maar nooit 'Nooit'.

Ik draai windows XP-Home

Hebben jullie een goede tip? Dank alvast! Dirk
 
Goedemorgen,

Misschien even lijstje of screenshot geven kunnen we kijken hoe of wat.
 
Zoals mijn voorganger als zei; maak van beide even een screen-shot, dan kunnen wij helpen met het kiezen van wat je wilt/kunt verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan