• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkbladen combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

styxeldiablo

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2016
Berichten
47
Goedemiddag allen,

Na wekenlang geworstel ben ik zo bezig met onhandige oplossingen voor mijn probleem dat ik maar probeer (waarbij ik overigens een fantastische tip heb gekregen) hulp in te schakelen...
Mijn manier van combineren en omzetten van gegevens is nu zo bewerkelijk en onhandig dat ik het gewoon niet meer zie...

Het probleem is als volgt...

Ik haal gegevens op via 2 verschillende exports middels een API...

Het betreft lijsten met producten en bijbehorende informatie...
Ik wil dan uit beide sheets verschillende kolommen in een nieuwe sheet plaatsen. In het begin dacht ik met knippen en plakken dit heel makkelijk te kunnen realiseren. Echter zijn de lijsten niet even lang. Hierdoor probeer ik dus aan de hand van de artikelcodes de bijbehorende informatie samen te voegen.
In kolom A staan de artikelcodes in beide sheets, wanneer de artikelcodes dus overeen komen in beide sheets wil ik bepaalde kolommen overnemen van de ene naar de andere sheet...

Het zou mooi zijn als ik kon zie welke items missen in sheet1 welke wel in sheet 2 staan...
Waar het mij om gaat is dat ik de prijzen uit kolom N van sheet 2 kon plaatsen bij de juiste artikelnummers van sheet 1, dus wanneer de artikelnummers van beide sheets in kolom A gelijk zijn --> prijzen van sheet 2 kolom N kopiëren naar sheet 1. Als ze niet gelijk zijn heb ik ze niet nodig omdat de artikelnummers als het goed is toch niet in de sheet1 staan...

Hoop dat ik mijn probleem goed heb omschreven en dat iemand me hiermee kan helpen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met vert.zoeken kom je er wel.
Kijk eens in Kolom G in de bijlage
 

Bijlagen

  • Sheet1.xlsx
    216,9 KB · Weergaven: 36
Bijlagen op verzoek van TS verwijdert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan