• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan ons helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbleus

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
7
Hallo,

In onze school zijn we vanaf dit jaar begonnen met andere evaluatieformulieren. ik heb dit formulier overgenomen in exell. Je kan waarden ingeven door in een veld te klikken en door selectie een waarde aan te klikken. Ik heb echter nog 2 probleempjes die ik maar niet opgelost krijg.:(
Wij zouden het heel fijn vinden als iemand ons zou kunnen helpen.

jeroen.
 

Bijlagen

  • evaluatieformulier leerlingen 2e graad.xls
    40 KB · Weergaven: 39
Zie bijlage
Wat je in J6 wil, begrijp ik niet goed.
Er staat: =ALS(C51;"60";30) , wat bedoel je daar mee?
Ik heb er van gemaakt: =ALS(C51=60;30;"") , wat tot gevolg heeft dat als C51 gelijk is aan 60 dat dan in J6 het resultaat in 30 is, en dat bij een andere waarde dan 60 in C51 J6 blanco blijft.
In J5 staat: =SOM(C47:C51). bedenk wel dat je daarmee alle cellen probeert op te tellen vanaf C47 t/m C51 (dus C47+C48+C49+C50+C51). Dat zal niet lukken, want in sommige van die cellen staan geen getallen maar tekst. Wil je enkel C47 en C51 optellen, dan moet dat worden: =SOM(C47;C51) of =C47+C51. Dat heb ik al aangepast.
Vergeet niet de werkbladen te beveiligen, anders is de kans groot dat je gegevens kwijtgeraakt.
 
Laatst bewerkt:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar misschien heb je iets aan

=als(isleeg(cel1);cel2;"")

Succes!
 
Bedankt voor de info ! Opgelost.

Gelukkig ben ik geen leerkracht nederlands :eek:
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar misschien heb je iets aan =als(isleeg(cel1);cel2;"")
Daar had ik ook aan gedacht, maar in dat geval is het resultaat in cel2 een 0 als het resultaat van de formule in cel1 een blanco cel oplevert. En ik vermoed dat - als er nog geen gegevens zijn ingevuld om het resultaat in cel1 te bepalen - de vragenstellers cel2 dan liever blanco zullen zien. Een 0 zou immers het resultaat van een berekening kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan