Wifi delen met meerdere apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanNDA

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar weekjes op vakantie en daar kan ik met 1 apparaat op de wifi. Nu hebben er meerdere mensen in mijn familie apparaten die wifi nodig hebben die hier dus niet op kunnen.(Je kunt geen extra toegang bij kopen)
Bestaat er een oplossing waarmee ik de verbinding via mijn laptop? Of andere hardware of software kan delen met andere apparaten?

Alvast bedankt.
 
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/internet/kpn-wifi-buitenshuis.htm

Ze praten over wereld wijd, 14.000.000 is dan eigenlijk niet veel. Maar het is wel afhankelijk welk land je zit. De wereld is groot. :rolleyes:

Jij stelt een beetje van jouw WiFi beschikbaar voor anderen en je krijgt toegang tot ruim 600.000 zogeheten Fon HotSpots in Nederland en meer dan 14 miljoen Fon HotSpots wereldwijd. :rolleyes:

Tja en het kost ook nog wat.

Hier nog wat tips. Bron computertotaal.nl Klik
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is kan je je afmelden als je op een apparaat klaar bent en kan er een andere apparaat inloggen. Zo kun je het steeds wisselen.
OF als de router in het huisje / de (hotel)kamer zit waar je verblijft kan je ook kijken of er ethernet-poorten aan zitten en er een vooraf ingestelde router aan koppelen zodat je je eigen wifi-netwerk hebt. (DHCP uit)
 
Wij dachten dat probleem even op te lossen met een wifi extender. Mooi niet dus. De provider die wifi levert werkt met een proxyserver die direct ziet dat iemand via een extender verbinding probeert te maken en weigert dat dus simpelweg.
Eerlijk gezegd zou ik het zelf ook zo regelen als ik die provider was :d
 
Maar als je een vooraf ingestelde router eraan koppelt kunnen ze het niet merken, omdat het via de ethernet poort gaat. Ze kunnen alleen zien dat er een wifi netwerk bijgekomen is maar dan stel je de router zo in dat de SSID verborgen is en hebben ze als het goed is niks door. toch? correct me if i'm wrong;)
 
Laatst bewerkt:
Helaas weet ik te weinig van netwerken af. Ik zal het voorstellen aan degene die dit bij ons wilde regelen. Die weet wel van netwerken.
Maar als zo'n server kan zien dat er een extender aan hangt, dan zal hij ook kunnen zien dat je via een router probeert te werken. Ik neem aan dat je bedoelt dat je met een draadloze router verbinding wilt maken en via de ethernet poorten verder wilt verdelen. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Nou eigenlijk zou ik verbinding willen maken met een draadloze router en dan vanaf dat apparaat de draadloze verbinding delen met anderen zodat het lijkt alsof er 1 apparaat verbonden is maar we er toch met meer op kunnen.

Ik zat ook te denken aan een wifi extender maar creëert deze een nieuw ssid van het draadloze netwerk waarmee hij verbonden is? Want dan zou dat de oplossing zijn.
 
Zoals ik al aan gaf verwacht ik dat een wifi-extender niet gaat werken. Als het een gewoon open wifi netwerk was zou dat wel kunnen, maar waarschijnlijk krijg je een code om het wifi netwerk op te mogen. Achter die code zit software die je toegang bij houdt. Die software kijkt ook met welk apparaat je verbinding maakt. Als dat apparaat op de "verboden lijst" staat en alle extenders, routers enz. zullen daar wel op staan, dan krijg je geen verbinding.
Althans elke zichzelf respecterende provider zal dit zo organiseren. Je kunt er op gokken dat het veel primitiever georganiseerd is, maar dan zou je teleurgesteld kunnen worden.
 
Zoals ik al aan gaf verwacht ik dat een wifi-extender niet gaat werken. Als het een gewoon open wifi netwerk was zou dat wel kunnen, maar waarschijnlijk krijg je een code om het wifi netwerk op te mogen. Achter die code zit software die je toegang bij houdt. Die software kijkt ook met welk apparaat je verbinding maakt. Als dat apparaat op de "verboden lijst" staat en alle extenders, routers enz. zullen daar wel op staan, dan krijg je geen verbinding.
Althans elke zichzelf respecterende provider zal dit zo organiseren. Je kunt er op gokken dat het veel primitiever georganiseerd is, maar dan zou je teleurgesteld kunnen worden.

Dan gaan we dat ook maar niet proberen..
 
Ik ben bang dat het dan niet gaat lukken op een "simpele" manier. Dan moeten we maar gaan delen.

Waar ik nog wel aan dacht: Zou het lukken om een laptop te verbinden met het draadloze internet en dan via een kabel de laptop verbinden met een draadloze router zodat deze een nieuw wifi signaal kan uitzenden? Via instellingen van windows zou dit mogelijk moeten zijn. Wat denken jullie?
 
Wij kochten bij het Kruidvat een goedkope extender van € 39 voor € 23. Een grote buil kun je je daar dus niet aan vallen. We hadden er wel 2 bij ons die dus niet gebruikt konden worden. Maar mss heb jij meer geluk. Dan hoor ik dat na afloop graag :D
 
Er zijn blijkbaar laptops (die van hem in elk geval) waarmee je dat op de een of andere manier kunt organiseren. Mijn kennis had het daar over, maar ik ben de details vergeten.
 
Je kan idd wel proberen een verbindingsbrug te maken tussen WiFi en de Ethernet-poort op je pc, dan heb je weer een vooraf ingestelde router nodig en kan deze signaal uitzenden. Een verbindingsbrug werkt echter niet altijd.
 
Opties genoeg... en idd afwachten wat het beste gaat werken...

Nog eentje erbij ;)
Maar dan heb je of een VPN op je laptop nodig of een VPN thuis.
Dus ze moeten dan wel via jouw laptop surfen..... Ik vrees als je dat zonder VPN doet... de provider altijd ziet dat er meerderen proberen te surfen... en dat is boven genoemd. Als de andere via jouw laptop een VPN verbinding aan kunnen gaan dan wel via een professionele aanbieder of omdat je thuis een server hebt staan die jouw VPN regelt... dan is er maar 1 verbinding vanaf de laptop naar de wifi-provider toe.... das namelijk de VPN verbinding... alle andere verbindingen zitten dus in die VPN tunnel...
Ik gebruik zelf vaak de VPN naar thuis... om veilig op een publieke wifi mail mail op te kunnen halen... maar heb nog nooit een brug gemaakt op mijn laptop om mijn verbinding te delen... (ook via VPN). Dus dat moet je dan nog verder uitzoeken.
 
Bedankt voor de tips iedereen.

Ik ga ze eens uit proberen en ik zal laten weten of het gelukt is.
 
Ben benieuwd. Succes en fijne vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan