Wifi op iPhone wel, op laptop niet?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

baslens

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Berichten
18
Hallo,

Het wifi netwerk in het huis waar ik woon kan mijn iPhone wel detecteren (zeer sterke verbinding) maar mijn laptop kan 'm niet vinden (i.t.t. een hele hoop anderen wel, wifi staat dus wel aan). Mijn huisgenoten kunnen 'm echter wel vinden op hun laptop. Aan de plek in het huis ligt het overigens niet, heb al op meerdere plekken gezocht naar het netwerk, maar zonder resultaat. Staat er een instelling op mijn computer fout? Of is dit ergens anders door te verklaren?

Alvast bedankt

Mvg

baslens
 
Zonder meer technische informatie over het wifi netwerk en je wifi adapter wordt het niet veel, lijkt me, met je vraag.

Even 2 opties die je moet nagaan:
a. Mogelijk heb je een 802.11b/802.11g wifi adapter terwijl het wifi netwerk 802.11n is ingesteld.
b. Mogelijk word op het wifi netwerk kanaalnummer 12 of 13 gebruikt. Afhankelijk van de instellingen en mogelijkheden/aanschafplek van je wifi adapter kan die mogelijk alleen t/m kanaalnummer 11.
Dus als kanaalnummer 12 of 13 wordt gebruikt, dan eens het wifi netwerk naar een kanaalnummer zetten dat niet hoger is dan 11.

Succes,

Tijs.
 
Hallo Tijs

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb echt een leek op het gebied van dit probleem. Kun je mij concreet vertellen wat ik moet nakijken / checken / doen? (En dan met name wáár ik moet kijken).

Alvast bedankt

Mvg

baslens
 
Log in op je wifi router, en kijk daar bij de instellingen van het wifi netwerk.
Check kanaalnummer (mag niet kanaal 12 of 13 zijn) en netwerkprotocol (mag niet 802.11n only zijn, maar moet iets zijn als 802.11g + 802.11n).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan